• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402111712911
  • خبرنگار : 50046

رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی:

تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان جزو اولویت‌های کشور است

تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان جزو اولویت‌های کشور است

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان جزو ۱۰ اولویت کشور است.

بهزادفر در نشست خبری امروز (۱۷ بهمن ماه) با اشاره به اینکه این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: بدون احتساب خسارت‌های سیل این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با احتساب خسارت‌های سیل این عدد به ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده ماده ۲۳ طرح آبرسانی پروژه سرانی اخذ شد که با تامین اعتبار، فاز اول این پروژه اجرایی خواهد شد.

بهزادفر با اشاره به تامین آب پایدار شهر بجنورد، ادامه داد: در موضوع انتقال آب از پلنگ‌دره به بجنورد، فاز اول در مرحله اجراست و کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی به اعتبارات تملک و دارایی اشاره و بیان کرد: اعتبار مصوب ۱۴۰۲ به میزان ۱۷۳۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۵ درصد اختصاص یافته که ۷۳۰ میلیارد تومان نقدی و ۵۸ میلیارد تومان نیز از اعتبارات خزانه‌ای بوده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری به استان اختصاص یافت که میزان اعتبار اختصاص‌یافته از این محل امسال ۲.۳ برابر بود و بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان بوده است. همچنین در سفر رئیس جمهوری به استان ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سه سال مصوب شد که تاکنون ۴۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نقاط ضعف استان وجود دستگاه‌های استیجاری است، گفت: دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجاره پرداخت کردند؛ اما با تلاش و تامین اعتبار انجام‌شده روند تکمیل ساختمان‌های اداری نیمه‌کاره اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، اوقاف در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی ادامه داد: یک ساختمان اداری در محل پارک جاوید بجنورد وجود داشت که میان بهزیستی، شهرداری و پزشکی قانونی دست به دست می‌شد، این ساختمان تبدیل به پایگاه امداد و نجات چند منظوره شده است.

وی به طرح زین‌الدین اشاره کرد و گفت: دولت درصدد است تا در راستای اجرای این طرح جوانان نخبه، انقلابی و تحول‌خواه را جذب کند که برای هر استانی یک سهمیه اختصاص داده و سهمیه خراسان شمالی ۱۰۰ نفر است.

وی افزود: قرار است ۱۸ اسفند ماه آزمون استخدامی برگزار شود و در آن ۶۵ نفر برای اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صمت و میراث فرهنگی جذب شوند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha