• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111712951
  • خبرنگار : 71588

حدود ۴۹۰۰ دانش‌آموز فلسطینی از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند

حدود ۴۹۰۰ دانش‌آموز فلسطینی از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در نوار غزه از شهادت ۴۸۹۵ دانش‌آموز و زخمی شدن ۸۵۱۴ تن از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری در هفتم اکتبر، ۴۸۹۵ دانش‌آموز شهید و ۸۵۱۴ تن زخمی شده‌اند که از میان شهدا ۴۴ تن از کرانه باختری و ۲۸۳ تن در کرانه باختری زخمی و ۸۴ تن بازداشت شده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد ۲۳۹ معلم و کادر اداری شهید و ۸۳۶ تن در نوار غزه زخمی شدند و در حالیکه در کرانه باختری شش نفر مجروح و بیش از ۷۱ تن دستگیر شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین همچنین اعلام کرد اشغالگران ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آنروا در نوار غزه را بمباران کردند که ۴۹ مدرسه در کرانه باختری نیز در معرض حمله و تخریب قرار گرفتند.

طبق گزارش این وزارتخانه، رژیم اشغالگر ۹۰ درصد از مدارس نوار غزه را به طور مستقیم و غیرمستقیم هدف قرار داده و ۲۹ درصد از آنها کاملا تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند؛ همچنین ۱۳۳ مدرسه دولتی به عنوان پناهگاه آوارگان در نوار غزه مورد استفاده قرار گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات فلسطینی طوفان الاقصی از سوی رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر)، دست به محاصره غیرانسانی و عملیات نظامی جنایتکارانه از هوا، دریا و زمین علیه نوار غزه زده است. تاکنون در این عملیات‌ها نزدیک به ۲۷۴۷۸ فلسطینی شهید و ۶۶۸۳۵ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

عملیات رژیم صهیونیستی موجب شده که ۸۵ درصد از جمعیت غزه بی‌خانمان و درگیر کمبود شدید غذا، آب تمیز و دارو شوند. همچنین تاکنون ۶۰ درصد از زیرساخت‌ها در این باریکه نیز طبق اعلام سازمان ملل، آسیب دیده یا از بین رفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha