• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111712953
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

جمهوری اسلامی ۴۱ دوره انتخابات را در اوج سلامت برگزار کرده است

جمهوری اسلامی ۴۱ دوره انتخابات را در اوج سلامت برگزار کرده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن مردم است، در حالیکه ما ۴۱ دوره انتخابات را در اوج سلامت برگزار کرده ایم.

سیدهادی طباطبایی امروز ۱۷ بهمن‌ماه، در همایش آموزش مربیان انتخابات خراسان رضوی، اظهار کرد: دهه فجر فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی است. هدف دشمن این است که به مردم ما بگوید در طی ۴۵ سال اخیر، هیچ اتفاقی جز گرانی و افزایش قیمت نداشته‌ایم و از بیان پیشرفت انقلاب در حوزه‌های مختلف امتناع می‌ورزد تا مردم نسبت به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی مطلع نشوند.

وی با اشاره به جانفشانی‌های مردم ایران برای پیروزی انقلاب و سپس در هشت سال دفاع مقدس، افزود: بابت این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است. ۲۱۳ هزار شهید در جنگ تحمیلی و بالغ بر ۳۰۰ هزار شهید در کل انقلاب برای حفظ آرمان‌ها، اسلام و دستیابی به پیشرفت‌ها داده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: جمهوری اسلامی بر مبنای جمهوریت یعنی مردم‌سالاری و اسلامیت یعنی حاکمیت احکام اسلام و شرع شکل گرفته است. مشروعیت نظام اسلامی، الهی و مقبولیت آن مردمی است، مردم باید در صحنه باشند همانطور که تا کنون حضور داشته‌اند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات امسال اولین آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی است، عنوان کرد: در این آزمون ارزیابی می‌شود که ما چه قدر مقید به قانون هستیم و به آن عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به تایید صلاحیت حدود ۹۸۶ نفر در خراسان‌رضوی برای حضور در انتخابات مجلس، بیان کرد: با توجه به وجود ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی، حدود ۵۵ نفر برای هر کرسی نامزد شده‌اند.

طباطبایی در خصوص تلاش دشمنان در جهت مأیوس کردن مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: دشمن از بعد ناآرامی‌های سال گذشته، به تاثیرگذاری رسانه‌های خود امیدوار شده و تلاش می‌کند به دو روش مردم را از حضور در صحنه انتخابات مایوس کند؛ در روش اول ابتدا تلقین می‌کند رأی مردم تاثیری ندارد و نمایندگان از پیش تعیین‌شده هستند و در روش دوم می‌گوید مجلس تاثیری بر روند انقلاب اسلامی ندارد. ما در مقابل این تلاش‌ها باید نشان دهیم که با صداقت و در نهایت صحت و سلامت انتخاباتی نمونه برگزار خواهیم کرد. دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن مردم است، در حالیکه ما ۴۱ دوره انتخابات را در اوج سلامت برگزار کرده ایم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه هیأت اجرایی طبق قانون مسئول صحت انتخابات است، افزود: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار مؤلفه اصلی هستند که اگر سه محور اولیه یعنی امنیت، سلامت و رقابت به‌طور قطع صورت گیرد، مشارکت انجام خواهد شد. آموزش مهمترین محور سلامت انتخابات است و در این راستا ما ۹ دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی با اشاره به آمار شعب اخذ رأی، اظهار کرد: ۴۵۴۵ نماینده فرماندار و شعبه اخذ رأی در ثبت سامانه شد که ۵۵ شعبه مربوط فاروج جدا شده است. همچنین ۲۹ هزار و ۲۶۵ نفر اعضای شعبه هم در سامانه ثبت شده‌اند و حدودا ۶ نفر در هر حوزه حاضر می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha