• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111712974
  • خبرنگار : 50107

معاون شهردار مشهد خبر داد:

بهره‌برداری از ۵ پروژه مدیریت پسماند شهرداری مشهد در دهه فجر

بهره‌برداری از ۵ پروژه مدیریت پسماند شهرداری مشهد در دهه فجر

ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امروز شاهد بهره‌برداری ۵ پروژه مدیریت پسماند همزمان با دهه مبارک فجر هستیم.

مهدی یعقوبی امروز ۱۷ بهمن‌ماه، در افتتاحیه بهره‌برداری از پنج پروژه سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: مجتمع شماره یک صنعتی بازیافت شهرداری مشهد دارای ٢٣٠ هکتار  بوده که ٢۵ هکتار حوزه صنعتی است و به دلیل تنوع، وسعت و نوع کاربری، بزرگترین و متنوع‌ترین مجتمع صنعتی بازیافت است.

وی افزود: این مجموعه فعالیت‌های متنوعی دارد. کارخانه کاغذ آن توسعه ‌یافته است و ۴٩ تن رول کاغذ برای تولید کارتن و کاغذ سفید چاپی با کیفیت بالا تولید می‌کند. کارخانه آسفالت نیز فعالیت خوبی دارد.

 یعقوبی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی با اهداف زیست‌محیطی‌، حمایت‌ از بخش‌ خصوصی‌ و ایجاد اشتغال‌زایی‌ در دستور کار مدیریت پسماند این معاونت قرار گرفته بود، عنوان کرد: در این مراسم شاهد بهره‌برداری از پنج پروژه زیست‌محیطی مدیریت پسماند هستیم. بهره‌برداری از پروژه‌های شبکه گازرسانی مجتمع صنعتی بازیافت به مساحت ۳۱ هکتار و خط تولید کود گرانوله و اورهال کارخانه تولید کود پلیت با سرمایه‌گذاری‌ ١٨٠ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر از جمله این پروژه‌ها هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: واحد بازیافت زیستی پسماند با هدف تکثیر صنعتی‌ حشرات و لارو آن‌ها که غذای‌ مناسبی‌ برای‌ پرندگان و آبزیان هستند و سایت پشتیبان بهداشت شهری به‌ مساحت‌ ٣ هکتار پروژه‌هایی هستند که در این مراسم به بهره‌برداری رسیدند.

وی با اشاره به اجرای‌ موفقیت‌آمیز طرح هوشمند جمع‌آوری‌ پسماندهای‌ بازیافتی‌ و استقبال شهروندان از این‌ طرح، تصریح کرد: هم‌ اکنون ۶ شرکت‌ در حال خدمات‌رسانی‌ به‌ شهروندان در این زمینه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha