• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111712977
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستاهای زنجان سنددار شدند

۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستاهای زنجان سنددار شدند

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توانسته‌ایم ۸۳.۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی را سنددار کنیم.

رضا خواجه‌ای امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن ماه) در نشست خبری با بیان اینکه در بخش فنی در سه حوزه عمران روستایی، بازسازی و مسکن روستایی و مسکن شهری فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: همه نهادهایی که بعد از انقلاب شکل گرفتند تا حدودی توانستند به وظایف خود عمل کنند. بنیاد مسکن بعد از فرمان امام و تشکیل شدن، وظیفه پیدا کرد تا بیشتر در روستاها در راستای مقاوم‌سازی مسکن، اجرای طرح هادی، مطالعه طرح هادی، منظومه روستایی و ... کار کند. همچنین در شهرهای کمتر ۲۵ هزار نفر، مقاوم‌سازی مسکن و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در مسکن ملی در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث عمران روستایی توانسته‌ایم در چند سال اخیر به رتبه یک دست یابیم، ادامه داد: در مطالعه طرح هادی نیز همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار مطالعه شده‌اند. از ۱۹۸ روستای زیر ۲۰ خانوار ۶۷ روستا مطالعه شده‌اند، در سه سال گذشته بیش از ۳۸۴ روستا بازنگری طرح هادی شده‌اند و هر ۱۰ سال یک‌بار افق طرح روستایی به پایان می‌رسد و بازنگری طرح هادی روستایی را در برنامه‌های خود قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه در اجرای طرح هادی سال گذشته ۶۷۵ هزار مترمربع اجرای آسفالت در ۱۶۷ روستا انجام شد، اظهار کرد: تأمین قیر رایگان در دستور کار بود و به محض اینکه اقلیم منطقه اجازه دهد، اجرای آسفالت امسال شروع می‌شود. 

خواجه‌ای با بیان اینکه استان زنجان در طرح منظومه روستایی تنها استانی است که در همه بخش‌ها و مناطق استان مطالعه انجام داده و تصویب و عملیاتی شده که ۴۷۶ پروژه در شهرستان‌های طارم در حال اجراست و در شهرستان خدابنده کار شروع شده است، گفت: این موضوع نیاز به اعتبارات ملی دارد تا پشتیبانی شود، زیرا تنهاترین پروژه‌ای است که بحث مهاجرت معکوس، بهبود معیشت و اقتصاد روستا را بهبود می‌بخشد. سال گذشته توانستیم ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص دهیم.

وی با اشاره به بحث بازسازی مسکن روستایی با بیان اینکه تا امروز ۵۸ درصد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده است و امسال توانستیم ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات اعطا کنیم و اگر سهمیه امسال را دریافت کنیم آمار ۵۸ درصدی به ۶۸ درصد خواهد رسید، افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، به‌جز زنجان و ابهر، همه شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر محسوب می‌شوند و آنجا که مجموعه راه و شهرسازی توانسته است زمین تامین کند، کار را شروع کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان یک پروژه مسکن ملی داریم، در شهر ابهر یک پروژه جدید شروع شده و حدود ۳۰۰۰ واحد نیز در دست طراحی است، بیان کرد: در بازنگری روستاها از افرادی استفاده می‌کنیم که با افراد دانشگاهی ارتباط دارند، در پروژه‌های کلان نیز از مشاوران دارای صلاحیت استفاده می‌کنیم. 

او اضافه کرد: با تعامل با ثبت اسناد استان، بحث صدور سند انجام می‌شود برخی مواقع بحث انحصار وراثت است که اول باید این مشکل حل شود تا سند صادر شود، در بخش بعدی نیز زمین‌ها اوقافی هستند که بخشی برای اوقاف و بخشی مالکیت دارند که در تعامل و هماهنگی هستیم تا برای این زمین‌ها سند صادر شود و ۱۵ درصد زمین‌های مانده، زمین‌های اوقافی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha