• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402111713183
  • خبرنگار : 71974

رئیس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایسنا:

آگاهی مردم نسبت به تاثیرگذاری بر سرنوشت خود عامل افزایش مشارکت در انتخابات است

آگاهی مردم نسبت به تاثیرگذاری بر سرنوشت خود عامل افزایش مشارکت در انتخابات است

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه مشارکت در انتخابات زمانی پرشور خواهد بود که مردم نسبت به تأثیرگذاری خود بر روند حکمرانی مطمئن باشند، گفت: مردم باید این آگاهی را کسب کنند که انتخاب هر نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان چه تأثیری بر سرنوشت آنها خواهد گذاشت، باید اذعان کرد وضعیت فعلی و جاری کشور نتیجه انتخابات گذشته است.

صفر نصرالله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت انتخابات در سرنوشت کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوع در مسیر زندگی بشر انتخاب‌کردن است، بنابراین پدیده انتخابات و مشارکت سیاسی را باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات بر زندگی اجتماعی مردم معرفی کرد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه انتخابات یکی از نشانه‌های وجود دموکراسی در کشور است، اظهار کرد: دشمنان نظام ایران با وارونه‌سازی مفاهیم به دنبال القای این موضوع هستند که مردم در حکمرانی نقشی ندارد؛ اما برگزاری ۴۰ انتخابات از ابتدای انقلاب تا کنون نشان از ماهیت مردم‌سالارانه نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: انتخابات فرصت و حق طبیعی هر ایرانی برای مشارکت غیرمستقیم در تصمیمات کلان است، در طول تاریخ تلاش‌های فراوانی برای اجرای دموکراسی در ایران در شکل‌گرفته که ماحصل آن را در استفاده از صندوق رأی برای تصمیمات سطح کلان مدیریت کشور است.

نصرالله‌زاده عنوان کرد: صندوق رأی و رسیدن به فرایند دموکراسی نتیجه تلاش‌های فراوانی بوده که از زمان مشروطه آغاز شد و با پیروزی انقلاب اسلامی در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه مشارکت در انتخابات زمانی پرشور خواهد بود که مردم نسبت به تأثیرگذاری خود بر روند حکمرانی مطمئن باشند، گفت: مردم باید این آگاهی را کسب کنند که انتخاب هر نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان چه تأثیر بر سرنوشت آنها خواهد گذاشت، باید اذعان کرد وضعیت فعلی و جاری کشور نتیجه انتخابات گذشته است.

وی ادامه داد: اگر مردم در خصوص عملکرد نمایندگان خود در مجلس انتقادی دارند، شرکت در انتخابات مجلس بهترین فرصت را برای تغییر رویه این نهاد مردمی فراهم کرده است، باتوجه‌به زیرساخت‌هایی که صداوسیما و سایر رسانه‌های جمعی برای معرفی نمایندگان و بررسی برنامه‌های آن قرار داده، مردم می‌تواند با اشراف بیشتری نسبت به حضور در انتخابات اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha