• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111713203
  • خبرنگار : 50604

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

رویداد «ما تمدن‌سازیم»مسئله محوری در کنشگری فرهنگی بود

رویداد «ما تمدن‌سازیم»مسئله محوری در کنشگری فرهنگی بود

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه همکاران ما در جهاد دانشگاهی گلستان این رویداد را مبتنی بر مسئله محوری حوزه فرهنگی طراحی کردند، گفت: برگزاری رویدادهای تقریبی زمینه‌ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

علیرضا کلانتر مهرجردی پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۷ بهمن در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای ما تمدن سازیم اظهار کرد: انقلاب اسلامی رویکردی نوین در عصرمدرن  بوده که این تعبیر، عصاره‌  اعتراف اندیشمندان در دنیای غرب است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تولید فکر و پرورش انسان را دو عامل اصلی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: جوامع در مسیر حرکت در مقاطع زمانی و منطقی، نیازمند بازاندیشی هستند به همین دلیل مقام معظم رهبری سند گام دوم انقلاب اسلامی  را با بیان نکات مهم و کلیدی تدوین و ارائه  کردند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: مسیر طی شده توسط انقلاب اسلامی ایران همراه با پرورش انسان و تولید فکر همراه بوده و این مهم در خود وقوع رخداد انقلاب اسلامی نیز رخ داد در غیر این صورت انقلاب اسلامی ظهور و بروز نمی‌کرد.

کلانتر مهرجردی با بیان اینکه سوال مهمی که در تاریخ اندیشه معاصر و قبل آن  همواره مطرح بود این مساله بود که آیا  تناسبی بین دین و معنویت، سیاست و پیشرفت وجود دارد یا خیر؟ گفت: پاسخ نظری و عملی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه این بود نه تنها بین دین و سیاست و پیشرفت نسبت وجود دارد و ممکن هست استقرار آن واجب هم هست  و آن را لازمه تحقق و تداوم مکتبی  اسلام دانستند.
وی این ایده‌، که رهبر کبیر انقلاب اسلامی  بر پایه آن انقلاب را به پیروزی رساند را مصداق تولید فکر بدیل در وقوع انقلاب دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در گفتمان رهبران آن، محدود به سال ۵۷ نبوده بلکه یک فرایند جاری در جامعه است که در ۲۲ بهمن ظهور عینی کرد. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، رسیدن به تمدن نوین را لازمه دست‌یابی به افق‌های روشن جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: دانشگاه اسلامی همواره باید دو اصل تولید فکر و پرورش انسان را سرلوحه خود قرار دهد.
کلانتر مهرجردی با بیان اینکه دوستان ما در جهاد دانشگاهی گلستان این رویداد را مبتنی بر مسئله محوری و بر اساس مراحل انقلاب اسلامی طراحی کردند، گفت: ما باید فرصت ظهور و بروز را برای نیروهای جوان آماده کنیم.
وی جهاد دانشگاهی را  به فرموده رهبری عزیز مولود مبارک انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: فعالیت فرهنگی و مطالعه و پژوهش، دو وظیفه ذاتی جهاد دانشگاهی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تشکیل جریان مقاومت در منطقه را از علایم  تمدن نوین  برشمرد و افزود: برای دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی برگزاری جشنواره های تقریبی یک ضرورت بوده و استان گلستان مهد برگزاری برنامه‌های تقریبی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha