• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402111713221
  • خبرنگار : 50026

احداث ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت برق در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

احداث ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت برق در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث و اجرای ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت برق در شهرستان‌های نهبندان و فردوس این استان در ۲ سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

جواد قناعت، امروز سه‌شنبه، ۱۷ بهمن در جریان سفر به شهرستان فردوس در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور به این شهرستان در شهریورماه امسال، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ساخت پست ۴۰۰ کیلو ولت برای فردوس نهایی شد و جا نمایی آن مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تلاش ما بر این است که با پیگیری‌های مختلف زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه را کوتاه کنیم تا در اولین فرصت شاهد آغاز عملیات این طرح زیربنایی برای شهرستان فردوس باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم در جنوب خراسان آن زمان و در خراسان جنوبی فعلی تنها ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت وجود داشت.

وی ادامه داد: با این وجود در همین ۲ سال گذشته ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت برای شهرستان‌های نهبندان و فردوس در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

قناعت اضافه کرد: پیگیری‌ها برای سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه ادامه دارد.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های بسیار خوب و زیربنایی در خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر، بیان کرد: در جریان سفر به شهرستان فردوس طرح‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اقتصادی خوبی امروز افتتاح و کلنگ‌ زنی شد که خبرهای خوشحال کننده‌ای برای مردم این خطه به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی کارخانه تولید فروسیلیس با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و عملیات اجرایی واحد فرآوری مواد معدنی شرکت صنعتی آرین تجارت نیک اندیش با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.

وی عنوان کرد: واحد فرآوری و تولید پودر میکرو نیزه بنتو نیت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، طرح گاوداری صنعتی ۲۰ رأسی با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیون ریال و افتتاح مخزن هزار متر مکعبی باغستان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان است.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح یادمان شهدای گمنام جبل النور اسلامیه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و کارخانه آرد زرین با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی شهرستان فردوس در ششمین روز از دهه فجر است.

قناعت اظهار کرد: امروز ۱۹۴ واحد مسکونی مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث و تحویل متقاضیان شد.

وی افزود: از این تعداد، سهم بنیاد مسکن ۱۴۰ واحد، کمیته امداد ۴۰ واحد و بهزیستی ۱۴ واحد است.

بهره‌برداری از ۱۹۴ واحد مسکونی در شهرستان فردوس

جواد قناعت در ادامه سفر به شهرستان فردوس، کلید یک واحد مسکونی را به نمایندگی از سایر واحدها به صاحب آن اعطا کرد.

۱۹۴ واحد مسکونی مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث و تحویل متقاضیان شد.

از این تعداد، سهم بنیاد مسکن ۱۴۰ واحد، کمیته امداد ۴۰ واحد و بهزیستی ۱۴ واحد است.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی در فردوس کارخانه آرد زرین به بهره‌برداری رسید. بخش خصوصی برای احداث این کارخانه ۸۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

فعال شدن یک سوم ظرفیت این کارخانه ۱۵ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است و در صورت زیر بار رفتن صد درصد ظرفیت، شرایط برای اشتغال ۶۰ نفر رقم خواهد خورد.

افتتاح مخزن هزار مترمکعبی باغستان از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان فردوس بود که با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان انجام شد.

این پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسید و هفت هزار نفر از مزایای آن برخوردار شدند. تجهیز یک ایستگاه پمپاژ و سه هزار و ۶۰۰ متر لوله‌گذاری از مشخصات فنی پروژه است.

همچنین طرح گاوداری صنعتی ۲۰ راسی در محل مجتمع دامداران اسلامیه با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

این واحد گاوداری ۲۰ راس گاو شیری و ۲۰ راس گاو گوشتی دارد که زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم آورده و با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیون ریالی بخش خصوصی ایجاد شده است.

مجتمع دامداران اسلامیه با ۸۰ واحد گاوداری شیری صنعتی فعال، ۲ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین و تولید روزانه ۱۹ هزار کیلوگرم شیر یکی از مجتمع‌های تولیدی موفق در شرق کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha