• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402111713226
  • خبرنگار : 71572

جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳

درس بزرگ کره کلینزی به تیم‌ ملی

درس بزرگ کره کلینزی به تیم‌ ملی

کره جنوبی با شکستی که برابر اردن پذیرا شد و فرصتی تاریخی که برای راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیا از دست داد، درس بزرگی به فوتبال ایران داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از قطر، کره جنوبی سه‌شنبه شب در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد تا حسرت قهرمانی کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا به ۶۶ سال برسد. این شکست در شرایطی رقم خورد که کره‌ای‌ها با توجه به عملکردشان در مرحله حذفی، شانس بالایی برای خودشان برای صعود به فینال جام ملت‌های آسیا متصور بودند و خبرنگاران این کشور در قطر با قاطعیت از پیروزی مطلق برابر اردن صحبت می‌کردند.

با این حال بازی با اردن برای کره جنوبی به شکل دیگری رقم خورد و شاگردان حسین عموته با نمایشی خیره‌کننده کره جنوبی را به زانو درآوردند و در اولین تجربه صعود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به فینال این رقابت‌ها رسیدند؛ صعودی که می‌تواند درس بزرگی به امیر قلعه‌نویی و بازیکنان تیم‌ملی در آستانه بازی با قطر بدهد؛ درسی که قربانی‌اش یورگن کلینزمن، سرمربی آلمانی کره جنوبی، بود.

نمایش کره جنوبی در مرحله گروهی پر حرف و حدیث‌ بود و این تیم در نهایت به شکلی نتیجه گرفت که به سمت بدون ژاپن مرحله حذفی جام ملت‌ها برود. کره‌ای‌ها اما در مرحله حذفی درخشان ظاهر شدند و در شرایطی که کمتر کسی به این تیم مقابل عربستان و استرالیا شانس بیشتر پیروزی می‌داد، موفق عمل کرد و با کسب دو پیروزی دراماتیک به نیمه نهایی راه یافت.

چنین شرایطی و از طرف دیگر صعود اردن، دیگر تیم صعودکننده از گروه کره جنوبی به نیمه‌نهایی باعث شد که یورگن کلینزمن و شاگردانش هم از عملکرد درخشانشان در مرحله حذفی غره شوند و هم از عملکرد مرحله گروهی‌شان دفاع کنند؛ جایی که با همین اردن در دقایق پایانی مساوی کردند؛ تساوی‌ای که شک و شبهه زیادی در آن برهه ایجاد کرد.

حالا به نظر می‌رسد اعتمادبه‌نفس بیش از اندازه یورگن کلینزمن، بازیکنان کره و رسانه‌های این کشور در بازی با اردن کار دستشان داد؛ چرا که خود کلینزمن تا زمانی که استرالیا را شکست نداده بود، ترس از صحبت‌کردن از قهرمانی را داشت اما پس از پیروزی مقابل استرالیا و رسیدن به اردن در نیمه‌نهایی، از پایان طلسم ۶۳ ساله و قهرمانی در جام ملت‌ها حرف می‌زد؛ اتفاقی که به تلخ‌ترین شکل ممکن برایشان نیفتاد.

سرنوشت کره جنوبی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ درس بزرگ و به‌موقعی برای ملی‌پوشان فوتبال ایران و قلعه‌نویی است که قطر را که در آستانه جام ملت‌های آسیا با نتیجه چهار بر صفر شکست داده بودند، دست کم نگیرند؛ اتفاقی که پس از پیروزی تاریخی ایران برابر ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی هرگز دور از تصور نیست.

این نکته حائز اهمیت است که اردنی‌ها در این بازی از حمایت تمام اعراب برخوردار بودند و ورزشگاه احمد بن علی در اختیار هواداران تیم فوتبال این کشور بود؛ موضوعی که فردا در بازی فردا (چهارشنبه) با قطر در ورزشگاه الثمامه تکرار خواهد شد و ملی‌پوشان ایران از نظر روانی باید آماده مواجهه با جو وحشتناک ورزشگاه الثمامه باشند. تیم‌های ملی ایران و قطر فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم می‌روند تا حریف اردن در بازی پایانی را تعیین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۷ ۲۱:۳۰

اين جام مال تيم پيروز دقيقه ١٠٠ فينال خواهد بود دلاوران ايران زمين تا پاى جان براى ايران

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۷ ۲۲:۰۲

حرف درستی است؛ شما رسانه ها که به تیم ملی و آقای قلعه نوئی دست سی دارید بگویید؛ «قطر را حریفی جدی بگیرید»! تیم ملی تیم هنگ کنگ را دست کم گرفت و تا آستانت شکست رفت و بالاخره به سختی برد! بازیکنان ما باید قطر را ژاپن غرب آسیا تلقی کنند تا بتوانند همه استعدادهایشان را در زمین به منصه ظهور برسانند، در غیراینصورت شکست در انتظارشان است. قطر با توجه به انسجام تیمی بیشتر، بازی تهاجمی، و برخورداری از تماشاگر و نفوذ و لابی پشت پرده، همه عناصر غلبه را یکجا جمع خواهد کرد. باور کنید قطر زهردارتر از اردن است. متحد بمانید و ۹۰ دقیقه جانانه بجنگید. پیروزی در دسترس است ولی راحت بدست نمی آید …

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۷ ۲۲:۰۴

حالا نترسید اینقدر . روحیه بدین بازکین شاخص و سرشناس کم‌نیست فقط یک کم انگیزه لازمه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۷ ۲۳:۴۲

جانم فدای کشورم ایران فوتبالیستهای قهرمان بجنگید ودلاورانه مبارزه کنید نتیجه هر چه باشد به جان میخریم دعا با ما توکل وتلاش با شما

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۱:۰۴

انشاالا که این بار هم ۴تا میزنیم وفینالیست میشیم

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۱:۱۶

شما بخندید، مسخره کنید، ولی من معتقدم این آقای کلینزمن چوب اون روزی که بعد از به ثمر رساندن گل توی دروازه ایران در جام جهانی 1998 شادی گل زدنش این بود بره توی دروازه ایران و تور دروازه رو چنگ بزنه و چندین بار محکم بلرزونه! تااااااازه دلم خنک شد.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۲:۴۵

کره سال ۲۰۱۵ ب فینال رفت اما ب استرالیا باخت چقد تلخه تو فینال باختن ایشلا نصیب اردن بشه چرا چون دوم شدنم واسسون افتخاره اولین باره ک میرسن اینجا اما واسه ما نه اردن بیشتر حملاتش ازسمت چپ وسمت التعمریه ک فقط رو پای چپش میاره یا استارت میزنه اونسمتو ببندیم خیلی میشه جلوشونو گرفت بعدشم واقعا کره وقتی خودشو ۳دفاعه کرد و حول بردن رو داشت رودست خورد اینطور بازیا باید صبور بود تونیمه اول کره یتیرم زد خیلیم بهتربود اما س دفاعه شدن کره توسط کلینزمن بدبختشون کرد.تیمهایی مث قطر و اردن چون خیلی وقتا ب کره و ایران باختن تو سی دقیقه اول همش تواسترسن و همش گاف و سوتی میدن و باید توهمین تایم کارو یکسره کرد وگرنه جسارت پیدا میکنن و میشن مث سوریه یا همین اردن ک وقتی کره نیمه اول نتونست گل بزنه نیمه دوم ی دفاع کم کرد و ی محاجم اورد همونکه گل مساوی ب عربستانو زد همین عجول بودن کارشونوساخت دقیقه ۸۸ هم همین محاجم میتونست یگل بزنه ک دایو کردو بجا گلزنی کارتزردم گرفت

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۴:۱۰

فقط نباید بهانه دست داور بدن.و خیلی خونسرد.تا آخر با تجربه کار کنن چون کل عربا علیه ایرانن

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۷:۳۶

این کلینزمن خیلی غرور کاذب داشت همش میگفت ما برای فتح جام میریم بی تربیتی هم نسبت به ایران داشت ارواح شکمت جام رو بردی جام مال یوزها هستش ولاغیر

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۸:۰۶

برای رسیدن به فینال باید از مانع قطر عبور کنیم و این میسر می شود اگر مغرور نشده باشیم، دچار مسائل حاشیه ای نشویم ،در دروازه بدون اشتباه، دفاع مان مستحکم و هوشیار، بازیکنان هماهنگ و در گل زدن فرصت طلب، از خود گذشته و دقیق باشند و برنامه برای احتمال طولانی شدن بازی و ماندگاری توان تیم ، وقت های اضافه، پنالتی ها داشته و حتی المقدور از همه بازیکنان آماده در اردو استفاده کنیم.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۸ ۰۹:۳۹

انشالله نتیجه بازی‌های چهارجانبه تکرار خواهد شد چون کشورهای عربی از ایران بیشتر از برزیل و آرژانتین هراس دارند