• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111713266
  • منبع : نمایندگی مازندران

روایت ۳۰ ماه خدمت در فجر ۴۵:

افزایش ۴۳ درصدی واردات مواد اولیه کالاهای اساسی به گمرکات مازندران

افزایش ۴۳ درصدی واردات مواد اولیه کالاهای اساسی به گمرکات مازندران

ایسنا/مازندران ناظر گمرکات مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم واردات کالا به گمرکات مازندران رشد چشمگیری یافته است، گفت: با شروع فعالیت دولت سیزدهم ۴۳ درصد واردات کالا به گمرکات مازندران افزایش یافته است.

امیرجمشیدی  امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی بازه زمانی دولت سیزدهم از طریق گمرکات مازندران ۸ میلیون و ۲۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۱ میلیون دلار وارد کشور شده که نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت۲۵۷ قلم کالا از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که شامل ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، جو، کک نفتی، گندم، چوب و محصولات شیمیایی وغیره بوده است که از ۴۱ کشور مختلف جهان شامل امارات، ترکیه، روسیه، انگلستان،عمان، آلمان، سوئیس، قزاقستان، چین، ترکمنستان و ... از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده است.

به گفته جمشیدی میزان واردات کالاهای اساسی در ۳۰ ماه گذشته از گمرکات مازندران، بالغ بر۷میلیون ۵۷۴هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد.

رشد ۴۲درصدی صادرات از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران، تصریح کرد: صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران طی مدت استقرار دولت سیزدهم تاکنون رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: صادرات انواع کالا از مرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ به وزن ۳ میلیون ۲۷۰ هزار تن و ارزش بیش از ۷۲۱ میلیون و ۴۸۳ هزار دلار از طریق ۵ گمرک صادراتی استان مازندران (نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل) بوده است که از نظر وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزشی ۴۲ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد.

افزایش واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران

جمشیدی با اعلام اینکه طی دولت سیزدهم میزان واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران بالغ بر۷میلیون ۵۷۴ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد، اظهار کرد: کالاهای اساسی شامل ذرت، جو، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی، گندم و خوراک آماده دام است.

وی افزود: کالاهای اساسی سهم ۹۰ درصدی از کل واردات کالا را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha