• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111813415
  • خبرنگار : 71496

یورش اشغالگران به طولکرم و جنین و وقوع درگیری‌ با نیروهای مقاومت

یورش اشغالگران به طولکرم و جنین و وقوع درگیری‌ با نیروهای مقاومت

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز چهارشنبه همراه با ده‌ها خودروی نظامی و بولدوزر به 2 شهر طولکرم و جنین در کرانه باختری یورش برده و همزمان با نیروهای مقاومت فلسطین درگیر شده و عملیات تخریب خیابان‌ها و زیرساخت‌های موجود در این مناطق را آغاز کردند، همچنین ارتش رژیم صهیونیستی یورش‌هایی را علیه اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا و در نزدیکی شهر الخلیل انجام داد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری الجزیره اظهار کرد که ده‌ها دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی همراه با تعدادی بولدوزر به شهر طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی از محور غربی آن تا اردوگاه نور شمس یورش بردند.

این منبع به نقل از هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در انفجار بمبی در اردوگاه طولکرم سه تن زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی ویدیوهایی از لحظات اولیه یورش اشغالگران به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی را منتشر کردند.

در این ویدیوها استقرار نیروهای اشغالگر در محله‌های شهر، نفوذ خودروهای آنها و آغاز عملیات تخریب خیابان‌ها و زیرساخت‌ها نمایش داده شده و صدای درگیری‌ها میان اشغالگران و نیروها مقاومت نیز شنیده می‌شد. 

همزمان با یورش نیروها و خودروهای اشغالگران به شهر جنین از ایست الجمله و گذرگاه المقیبله از محور شمالی آن تا خیابان حیفا و میدان الاحمدین، آژیرهای هشدار در شهر و اردوگاه جنین به صدا درآمدند.

 همچنین اشغالگران بامداد امروز به بهانه بازداشت چند چهره تحت تعقیب، به تعدادی از خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا واقع در شرق کرانه باختری یورش برده و وسایل داخل آنها  را به هم ریختند.

پیش از این نیز نیروها و خودروهای اشغالگران با یورش به این اردوگاه، چند محله آن را محاصره کرده و به خانه‌های خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی حمله کردند.

خبرنگار الجزیره در الخلیل اظهار کرد: اشغالگران به شهرک السموع در جنوب الخلیل یورش برده و به برخی خانه‌ها حمله کرده و چند فلسطینی را پس از متوقف کردن خودروهایشان بازداشت کردند.

همزمان شهرک‌نشین‌ها به کشاورزان فلسطینی اجازه ندادند که بر سر زمین‌هایشان در جنوب شهرک السموع بروند، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه نوار غزه، چنین درگیری‌هایی میان اشغالگران و فلسطینی‌ها تشدید شده‌اند.

 در این میان، اشغالگران به بهانه حفاظت از شهرک «آویگال» واقع در اراضی فلسطینی‌ها، یک برج نظامی را در منطقه «ام الشقحان» در «مسافر یطا» واقع در جنوب الخلیل ایجاد کردند.

زمین‌های فلسطینی‌ها واقع در نزدیکی شهرک «آویگال» به ویژه پس از آنکه مسؤولان رژیم صهیونیستی به این شهرک مشروعیت دادند، با توسعه شهرک‌ها مواجه هستند.

همچنین اشغالگران کودکان خانواده الشواهیم را که در حال چراندن گوسفندانشان در منطقه «خله العدره» در مسافر یطا بودند، بازداشت کردند.

یک جوان فلسطینی سه‌شنبه در نزدیکی ایست نظامی «بیت فوریک» در شرق شهر نابلس در کرانه باختری به ضرب گلوله‌ اشغالگران به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در این رابطه اعلام کرد، محمد طیطی در نزدیک ایست بازرسی شهید شد و اشغالگران پیکر او را ربودند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهایش این جوان را پس از آنکه به سمتشان تیراندازی کرده بود، به قتل رساندند و پس از بازرسی‌اش، یک هفت‌تیر و یک چاقو همراهش پیدا کردند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که سربازان ارتش اشغالگر به مادر این شهید اجازه ندادند او را ببیند.

 طبق آمار باشگاه اسیر فلسطینی، تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۶۸۷۰ تن رسیده که ۲۱۵ تن از آنها زن و بیش از ۴۰۰ تن از آنها کودک هستند.

رژیم اشغالگر همزمان با حملات علیه نوار غزه که به شهادت ۲۷ هزار و ۵۸۵ فسلطینی و زخمی شدن ۶۶ هزار و ۹۷۸ تن دیگر منجر شد، یورش‌ها و بازداشت‌هایی را در کرانه باختری آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha