• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111813459
  • خبرنگار : 50039

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی عنوان کرد

اجرای ۱۲ طرح ملی متمرکز در جهاددانشگاهی استان‌ها

اجرای ۱۲ طرح ملی متمرکز در جهاددانشگاهی استان‌ها

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور «دانشگاه» را مرکز و نهادی تخصصی برای تولید علم عنوان کرد و افزود: جهادگران جهاد دانشگاهی پایبند به نظام ارزشی و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

علیرضا کلانتر مهرجردی صبح چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که نقش ویژه‌ای در فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مجموعه فعالیت‌هایی را برای ارتقای نظام فرهنگ دانشگاهی انجام می‌دهد که شاخص‌های مختلفی دارد، ادامه داد: برگزاری مناظرات دانشجویی یکی از این برنامه‌های شاخص‌ بوده که در راستای اطاعت و انجام به فرامین مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، «دانشگاه» را مرکز و نهادی تخصصی برای تولید علم دانست و افزود: ارتقای مهارت نوشتن دانشجویی از دیگر اهداف جهاددانشگاهی بوده که در سازمان تخصصی ترویج و نشر مطالعه تعریف و جشنواره‌های ترویج کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی را برگزار کرده‌ایم.

وی ۲۰ تا ۲۵ رویداد جهاددانشگاهی را متأثر از تعریف شاخص‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی از همان ابتدا در صحن شورای انقلاب فرهنگی حضور داشته و عضو رسمی این شورا بوده است و حکم رئیس جهاددانشگاهی کشور را رئیس جمهور صادر می‌کند.

اجرای ۱۲ طرح ملی متمرکز در جهاددانشگاهی استان‌ها

ایسنا ابتکار عملی جهاددانشگاهی

کلانتر مهرجردی رابطه جهاددانشگاهی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منسجم و پیوسته برشمرد و اضافه کرد: جهادگران پایبند به نظام ارزشی و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و برای همین دلیل است که در حوزه فرهنگی پنج مرکز تخصصی سازمان دانشجویان، خبرگزاری دانسجویان ایران «ایسنا»، سازمان ترویج مطالعه و نشر، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان، مرکز افکارسنجی ایسپا دارد.

وی خبرگزاری ایسنا را ابتکار عملی مهم دانست که در جهاد دانشگاهی شکل گرفت و تصریح کرد: امروز شاهد فعالیت‌های رسانه‌های مختلف در سطح کشور هستیم، ولی «ایسنا» همچنان تمایز و ساختار خود را با اتکا به نیروی دانشجویی حفظ کرده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور اجرای طرح‌های ملی متمرکز را از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی در اقصی نقاط کشور عنوان کرد و توضیح داد: در چارچوب این طرح، مسائل ملی شناسایی و با ظرفیت استانی به آن پرداخته می‌شود که هم اکنون ۱۲ طرح ملی در استان‌های مختلف اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha