• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402111813577
  • منبع : مطبوعات

وقتی اوضاع سیاست «دارک» می‌شود!

وقتی اوضاع سیاست «دارک» می‌شود!

وضعیت جهان سیاست به قدری «دارک» شده که رئیس‌جمهور آمریکا که زنگ خطر درباره سلامت عقلی و جسمانی خودش به صدا درآمده است، درباره وضعیت سلامت پادشاه انگلستان ابراز نگرانی می‌کند: «من نگران او هستم. تازه درباره آن تشخیص شنیدم»؛ بایدن این جمله را در یک رویداد تبلیغاتی در لاس‌وگاس با اعضای اتحادیه آشپزی در هتل Vdara پیش از انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ایالت نوادا گفت.

به گزارش ایسنا، وطن امروز نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه نسبت به وضعیت سلامت چارلز سوم، پادشاه انگلیس پس از انتشار خبر ابتلای وی به سرطان ابراز نگرانی کرد. وی در واکنش به این مساله گفت: من نگران او هستم. همین حالا خبر ابتلای او به دستم رسید. بایدن در ادامه نسبت به صحبت مجدد با پادشاه انگلیس در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد. 

کاخ باکینگهام دوشنبه‌شب رسما اعلام کرد چارلز سوم، پادشاه انگلیس به نوعی سرطان دچار شده است. 

این کاخ همچنین اعلام کرد روند درمان پادشاه انگلیس آغاز شده است. در بیانیه کاخ باکینگهام آمده است که دکترها به پادشاه انگلیس توصیه کرده‌اند در این مدت وظایفی را که باید به خاطر آنها در برابر انظار عمومی حاضر شود به تعویق بیندازد.

بایدن در روزی درباره سلامتی چارلز سوم ابراز نگرانی کرد که فیلم گاف جدید او درباره رئیس‌جمهور فرانسه «وایرال» شد؛ جایی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید سال گذشته «فرانسوا میتران» را ملاقات کرده است؛ رئیس‌جمهور فرانسه که حدود ۳۰ سال قبل درگذشته است!

رئیس‌جمهور آمریکا که از مدت‌ها قبل به خاطر ایراد برخی صحبت‌ها و سر زدن حرکات عجیب از وی در برابر انظار عمومی، سلامت جسمی و روانی‌اش زیر سوال رفته است، بار دیگر گاف دیگری داده و در سخنرانی‌ که روز یکشنبه خطاب به جمعیتی از مستمعان در شهر لاس‌وگاس ایراد کرد، گفت در دوره ریاست‌جمهوری‌اش دیداری با «فرانسوا میتران» (رئیس‌جمهور اسبق مرده) فرانسه داشته است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی انتخاباتی تلاش داشت ماجرای دیدارش با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان اجلاس گروه ۷ در شهر کورنوال انگلیس در سال ۲۰۲۱ را  تعریف کند. 

بایدن در جریان این سخنرانی اما فرانسوا میتران، رئیس‌جمهور اسبق فرانسه را که سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت با مکرون اشتباه گرفت.

شاید این قسمت از  پیام بایدن درباره سرطان چارلز، بهانه گزارش رسانه سلطنتی بریتانیا بود که به طعنه درباره رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «بو» پسر آقای بایدن در ۴۶ سالگی بر اثر سرطان مغز درگذشت و دوست دیرینه او، سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین نیز سال ۲۰۱۸ بر اثر سرطان درگذشت.

در چنین روزی حتی فرزند وزیر افراطی امنیت داخلی صهیونیست‌ها هم رئیس‌جمهور آمریکا را بی‌نصیب نگذاشت. شوبال، پسر ایتمار بن گویر با به اشتراک گذاشتن عکسی از جو بایدن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در این لحظات سخت مهم است که درباره بیماری آلزایمر بیشتر بدانید. این بیماری‌ای است که مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شایع‌ترین دلیل زوال عقل در دوران پیری است. این بیماری خطرناکی است که عملکرد فرد را ضعیف می‌کند».

رسانه‌های آمریکایی چندی قبل نوشتند: در حالی که تولد ۸۱ سالگی بایدن بحث‌های بیشتری را درباره مساله سن و زوال ذهنی او برانگیخته است، رانی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید بر این باور است که دلایلی واقعی برای نگرانی وجود دارد. وی گفت: «زوال عقل بایدن به سرعت در حال رخ دادن است. همانطور که گفتید من از ۳ رئیس‌جمهوری مراقبت کرده‌ام... بنابراین من از نزدیک می‌دانم برای فرمانده کل قوا و رئیس کشور بودن به چه چیزی نیاز است. این یک کار طاقت‌فرسا از نظر فیزیکی و روانی است و این مرد نمی‌تواند از پس آن برآید. او هر روز به ما ثابت می‌کند نمی‌تواند این وظیفه را انجام دهد اما این وضعیت روز به روز وخیم‌تر می‌شود».

جکسون که پزشک کاخ سفید در دولت‌های جورج بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ بوده، گفت: «غیرقابل باور است که بایدن تا چه اندازه از نظر روانی فقط در دوره ریاست‌جمهوری خود دچار زوال شده است. ما نمی‌توانیم او را برای باقیمانده دوره خود و برای ۴ سال بعد داشته باشیم. او همین حالا هم ما را در معرض خطر بزرگی قرار داده است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha