• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402111813612
  • خبرنگار : 50126

استاندار ایلام:

فاز اول سامانه گرمسیری ۴۳۰۰ هکتار از اراضی ایلام را مشروب می‌کند

فاز اول سامانه گرمسیری ۴۳۰۰ هکتار از اراضی ایلام را مشروب می‌کند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز اول آن در آستانه‌ی افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ در نشست هم‌اندیشی ستاد انتخابات استان که با حضور نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌ی ایلام، اساتید، نخبگان و روحانیت استان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره حضرت امام‌خمینی‌(ره) و شهدا، اظهار کرد: هدف از برقراری این نشست هم‌اندیشی و هم‌فکری برای یک کار بسیار مهم و کلیدی یعنی«انتخابات» است که اساس این نظام الهی و اسلامی براساس انتخابات شکل گرفته است.

وی افزود: یوم‌الله ۲۲ بهمن جشن بزرگ انقلاب است که همه در این جشن حضور خواهیم یافت و بار دیگر با حضور پُرشور در یوم‌الله ۲۲ بهمن و انتخابات هیمنه‌ی نظام پوشالی جبهه‌ی استکبار فرومی‌ریزد.

استاندار ایلام ادامه داد: امام(ره) با همه‌ی وجود در راستای احیای گفتمان نظام اسلامی تلاش کرد و با حمایت مردم موجب استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و فروریختن و سرنگونی نظام شاهنشاهی شد.

بهرام‌نیا تصریح کرد: امروز عزت، اقتدار و جایگاهی که کشور ایران در دنیا دارد مرهون امام راحل(ره) و خلف صالح اوست و رهبر معظم انقلاب هم‌چنان مصمم و شجاع عنوان کردند«این انقلاب بی‌نام حضرت امام خمینی(ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.»

بهرام‌نیا با اشاره به نقش مهم روحانیت در برهه‌های مهم انقلاب، گفت: روحانیت سلسله‌جنبان این انقلاب بودند و سرسلسله‌جنبان این نهضت، حضرت امام‌خمینی(ره) بود که ثابت‌قدم تا لحظه‌ی آخر پای ارزش‌های اسلامی و اعتقادات دینی و مذهبی ایستادگی کردند.

 وی با بیان اینکه انتخابات نتیجه‌ی تبلور فکری مردم و نماد بارز مردم‌سالاری دینی است، تصریح کرد: انتخابات از مصادیق بارز تعیین سرنوشت مردم به دست مردم است.

استاندار ایلام  به موضوع مشارکت مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی آزاد است اما همواره مردم ایران در انتخابات‌های ادوار مشارکت بالایی داشتند. میزان مشارکت در انتخابات آزاد ایران همواره بیش از مشارکت در انتخابات اجباری کشورهای غربی است.

بهرام‌نیا ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات «قدرت نرم نظام» است و همه باید زمینه‌ساز مشارکت بالا در انتخابات باشیم چراکه قدرت نرم یکی از مولفه‌های اقتدار در هر کشور است.

وی با بیان این‌که دشمن در جنگ سخت با نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است، اضافه کرد: جنگ شناختی و ادراکی، سناریوی جدید جبهه‌ی استکبار برای مقابله با نظام اسلامی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امروز دشمن با ایجاد شبهه و فتنه‌انگیزی و با همه‌ی توان و جنگ رسانه‌ای در صدد پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است، که تنها راه خنثی کردن این فتنه‌ها، بیان دستاوردها و جهاد تبیین است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت راه به جایی نبرد و بلافاصله جنگ نرم را استراتژی خود قرار داد و امروز دشمن با جنگ شناختی و ادراکی درصدد ایجاد پمپاژ یاس در بین جوانان جامعه است.

بهرام‌نیا گفت: ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز اول آن در آستانه‌ی افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود و از مجموع اعتبارات اختصاص یافته یعنی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان،  برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲۹۰۰ میلیارد در این دولت هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های مهم دیگر استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

استاندار ایلام با اشاره پروژه‌های امیدآفرین استان که در آستانه افتتاح هستند، گفت: تصفیه خانه ایوان با ۱۷۰ میلیارد تومان و صبا انرژی دهلران با تولید ۱۰۰ مگاوات برق، تولید کاغذ سنگی چرداول و واحد تولیدی قشاگستر ایوان و ان.جی.ال دهلران در آستانه بهره‌برداری هستند.

بهرام‌نیا با اشاره به پروژه‌های دهه فجر، تصریح کرد: در ایام‌الله دهه‌ی فجر ۳۲۶ طرح و پروژه‌ی عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲هزار و ۸۵۷ نفر به‌صورت(مستقیم و غیرمستقیم) در استان ایلام کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: امروز تحولی در حوزه‌ی راه‌های استان صورت گرفته است، در سالیان گذشته در ایام اربعین مردم ۱۵ ساعت در ترافیک بودند ولی در اربعین امسال ترافیک وجود نداشت و در حوزه‌ی زیرساخت‌های استان، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۵ هزار میلیارد تومان فقط در حوزه‌ی راه‌ها بود.

وی ادامه داد: ایلام از نظر اشتغال سال گذشته رتبه نخست کشور و امسال در جایگاه پنجم کشور است و در سرمایه‌گذاری خارجی نیز رتبه ۵ کشور را کسب کردیم و امروز شاهد هستیم که چندین شرکت خارجی در استان از جمله شرکت چینی در ملکشاهی ( تولید منگز) فعال شدند.

بهرام‌نیا تصریح کرد: ایلام سال‌های سال، نگین تورم در کشور بود، نرخ تورم ایلام پس از سال‌ها، طی دو سال اخیر ۱۵ پله بهبود یافته است و واحدهای راکد زیادی به چرخه‌ی تولید بازگشتند و این استان از  رشد سرمایه‌گذاری رتبه‌ی ۵ کشور را به خود اختصاص داده است که ضرورت دارد این قبیل دستاوردها اطلاع‌رسانی شود.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه این کشور امروز در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده است، گفت: ایران در حال حاضر جزء ۱۰ کشور برتر جهان از نظر پرتاب ماهواره به فضا است.

استاندار ایلام با اشاره به رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم، اضافه کرد: کشتارگاه دام سنگین طی سالیان گذشته به یک نفر واگذار شده که اهلیت نداشته است که پس از سالها، این کشتارگاه دام ایلام به دامن بیت‌المال بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha