• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111813631
  • خبرنگار : 50042

اشتغال‌آفرینی برای ۱۵۰۰ مددجوی زندانی در گیلان

اشتغال‌آفرینی برای ۱۵۰۰ مددجوی زندانی در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه امسال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال آفرینی کردیم، گفت: تاکنون بیش از چهارهزار و ۵۰۰ مددجوی زندانی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

رضا محمدی اصل در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اشتغال آفرینی برای مددجویان اظهار کرد: بحث اشتغال آفرینی با هدف بازاجتماعی کردن مددجویان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و در این راستا با همکاری فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنیم.

وی افزود: مربیان رشته‌های مختلف در زندان‌ها حضور می‌یابند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند و مددجویان بعد از فراگیری آموزش‌های لازم در کارگاه‌های مختلف تولید مصنوعات چوبی، خیاطی، گلدوزی، فرش، صنایع دستی، لنت ماشین و مشاغل دیگر به‌کار گیری می‌شوند.

اشتغال آفرینی برای ۱۵۰۰ مددجوی زندانی در گیلان

محمدی اصل با بیان اینکه امسال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال آفرینی کردیم، گفت: حاصل تلاش در حوزه اشتغال آفرینی این شد که ماهانه حدود چهار میلیارد تومان حقوق به مددجویان شاغل در کارگاه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان بیان کرد: با اجرای این طرح مددجویان پس از آزادی با گواهی‌هایی که از فنی و حرفه‌ای دارند، تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند، کسانی که این تسهیلات را دریافت کردند کارهای خوبی شروع کردند و نه تنها خودشان شاغل شدند بلکه برای دیگران هم اشتغالزایی کردند.

اشتغال آفرینی برای ۱۵۰۰ مددجوی زندانی در گیلان

وی تصریح کرد: این طرح با قوت برای باز اجتماعی شدن مددجویان ادامه می‌یابد تا بتوانیم به پرداخت ماهانه پنج میلیارد تومان حقوق تا پایان سال برسیم.

محمدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار مددجو مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند، افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مددجوی زندانی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و از آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های گیلان برق ساختمان، کفاشی، پرورش دام و طیور و زنبور عسل، پرورش قارچ، گلخانه، تعمیر تیلر و تراکتور و کولر، معرق کاری، منبت کاری، تریکو بافی، قالی‌بافی، ماهیان خاویاری، پره صیادی، نقطه کوبی، مونتاژ لوستر، جوراب بافی، صنایع دستی، تولید سنگ مصنوعی، پرورش ماهیان سردابی و گرمایی، جوجه کشی بلدر چین، تولید ماهی قزل آلا را از جمله رشته‌هایی عنوان کردند که مددجویان در آن اشتغال دارند.

اشتغال آفرینی برای ۱۵۰۰ مددجوی زندانی در گیلان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha