• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111813662
  • خبرنگار : 50405

فرماندار مطرح کرد

برگزاری تریبون آزاد در سطح شهر مشهد برای افزایش مشارکت انتخاباتی

برگزاری تریبون آزاد در سطح شهر مشهد برای افزایش مشارکت انتخاباتی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات اجرایی شهرستان مشهد گفت: ما کافه گفت‌وگوها، کافه رسانه‌ها و تریبون آزادهایی را ایجاد کرده و می‌کنیم که باعث افزایش شور انتخاباتی می‌شود.

محسن داوری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تا کنون ۵۱۳ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند، اظهار کرد: البته این عدد هنوز نهایی نیست و امکان تغییر وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشهد به ۱۴ حوزه برای انتخابات تقسیم شده است، افزود: این تعداد حوزه در ۲۳ منطقه توسط حدود ۳۷ هزار عوامل اجرایی و نظارتی، انتخابات را برگزار می‌کنند. ما برای این عوامل که در ۱۸۷۲ شعبه اخذ رای به فعالیت خواهند پرداخت، جلسات آموزشی عملی برگزار کردیم. امسال علاوه بر نماینده اصلی فرماندار، نماینده آینده‌ساز فرماندار هم در شعب اخذ رای حضور خواهد داشت. این افراد دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند که آموزش دیده‌اند تا در ادوار بعدی انتخابات رسما به عنوان عوامل اجرایی یا نظارتی به کار گرفته شوند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۱۳ کمیته در ستاد انتخابات این شهرستان فرایند فعالیت‌های انتخابات را مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: یکی از این کمیته‌ها، کمیته نخبگانی است که در حوزه به‌کارگیری نخبگان برای حضور در سه امر اجرا، مشارکت و دعوت از مردم فعالیت دارد. همچنین کمیته ارتباطات نیز نظارت بر برقراری ارتباط اینترنتی شعب اخذ رای را بر عهده دارد، زیرا تشخیص هویت توسط دستگاه و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

داوری با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در حال تلاش برای برگزاری انتخابات به بهترین نحو ممکن اند، اضافه کرد: امسال انتخابات توسط خود مردم اجرا می‌شود و برای مدیریت هر شعبه در هر محله‌ای، از ساکنان همان محله انتخاب شده است. برای فرزندانی که همراه با پدر و مادر خود در شعب اخذ رای حاضر می‌شوند، برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه از فرصت اعیاد رجبیه و شعبانیه برای ترویج گفتمان انتخاباتی در سطح شهر استفاده شده است، گفت: ما کافه گفت‌وگوها، کافه رسانه‌ها و تریبون آزادهایی را ایجاد کرده و می‌کنیم که باعث افزایش شور انتخاباتی می‌شود.

رئیس هیات اجرایی شهرستان مشهد بیان کرد: به اندازه دو الی سه برابر نیازمان، تعرفه پیش‌بینی شده و بعید است مشکلی در این حوزه پیش بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha