• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111813673
  • خبرنگار : 71612

وضعیت بحرانی بهداشتی و انسانی غزه از زبان پزشکان فرانسوی

وضعیت بحرانی بهداشتی و انسانی غزه از زبان پزشکان فرانسوی

هیاتی متشکل از پزشکان فرانسوی روز سه‌شنبه در بازگشت از غزه به پاریس، وضعیت ناامیدکننده‌ای را توصیف کردند که به دلیل حملات بی‌وقفه و محاصره‌ رژیم صهیونیستی تحمیل شده است.

به گزارش ایسنا، پس از گذراندن چند روز در شهر رفح، پزشکان فرانسوی به بیمارستان اروپایی در خان‌یونس، تنها بیمارستان فعال در جنوب نوار غزه، پیوستند.

به نقل از آناتولی، لا پالماد - انجمن پزشکان فلسطینی در اروپا - اولین مأموریت پزشکی بشردوستانه خود را از ۲۲ ژانویه تا ۶ فوریه به رهبری رافائل پتی، پزشک نظامی سابق و متخصص در پزشکی جنگ به غزه انجام داد.

بوچاکور شمس‌الدین، متخصص بیهوشی گفت: «وضعیت آشفته است و بسیاری از کودکان مجروح شده‌اند. بیماران در بیمارستان می‌مانند؛ زیرا جایی برای رفتن ندارند.»

وی افزود: «ما توانستیم بیهوشی انجام دهیم، اما کمبود مرفین شروع شده است.»

پزشکان شرایط فاجعه‌بار در منطقه محاصره شده را این‌گونه توصیف کردند: کمک‌های ناکافی، کمبود آب، غذا و دارو، بیماری‌ها و سوءتغذیه که هم افراد مسن و هم جوانان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

خالد بن بوتریف، پزشک اورژانس و احیاگر توضیح داد: «ما قربانیان و افرادی را دریافت می‌کردیم که از جراحات رنج می‌بردند. هر کمکی بدون آتش‌بس بی‌فایده است.»

وی می‌افزود: «بیمارستان اروپایی که تنها بیمارستانی است که هنوز در حال فعالیت است، عملاً فلج شده است، زیرا بسیاری از آوارگان بی‌خانمان را در خود جای می‌دهد.»

این هیات پزشکی با اشاره به خسارات قابل‌توجهی که به مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه وارد شده است، ابراز تأسف و نگرانی عمیق خود را از شرایط خطرناکی که پزشکان فلسطینی قربانی بمباران‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی در آن به سر می‌برند، ابراز کردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، حداقل ۳۰۰ پزشک متخصص از ۷ اکتبر در غزه کشته شده‌اند و حداقل ۳۰ بیمارستان و ۱۵۰ مرکز پزشکی ازکارافتاده‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت‌گرفته و بیش از ۲۷ هزار شهید و ۶۶ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha