• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111813724
  • خبرنگار : 71965

رئیس سازمان چای عنوان کرد

پرداخت ۸۳ درصدی مطالبات چایکاران/ احیاء بیش‌از ۳۰ هکتار از باغات رهاشده + فیلم

پرداخت ۸۳ درصدی مطالبات چایکاران/ احیاء بیش‌از ۳۰ هکتار از باغات رهاشده + فیلم

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای، از پرداخت ۱۵۳۵ میلیارد تومانی مطالبات چایکاران معادل ۸۳ درصد کل مطالبات خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان باقی مانده تا هفته‌های آینده پرداخت می‌شود.

حبیب جهانساز امروز، ۱۸ بهمن ماه در جمع خبرنگاران، بهای برگ سبز چای خریداری شده در سال جاری را ۱۸۶۸ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: سال گذشته کل مطالبات چایکاران گیلان و مازندران ۹۵۰ میلیارد تومان بود که نشان دهنده رشد بیش از دو برابری تولید برگ سبز در سال جاری است.

وی از پرداخت ۱۵۳۵ میلیارد تومانی مطالبات چایکاران معادل ۸۳ درصد کل مطالبات خبر داد و تصریح کرد: ۱۱۰۵ میلیارد تومان از سهم کارخانجات چای پرداخت شده و طی تخصیص‌های انجام گرفته طی هفته‌های پیش رو اقدام به پرداخت مابقی مطالبات می‌کنیم.

رئیس سازمان چای کشور، در ادامه از پرداخت تسهیلات ۸۳ میلیارد تومانی به چایکاران و کارخانه داران در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۷۵ میلیارد تومان در بخش سرمایه در گردش و هشت میلیارد تومان به صورت سرمایه‌ای پرداخت شده است.

پرداخت ۸۳ درصدی مطالبات چایکاران/ احیاء بیش از ۳۰ هکتار از باغات رها شده

جهانساز با بیان اینکه به ازای هر هکتار باغ چای ۶ میلیون تومان سرمایه در گردش پرداخت می شود، عنوان کرد: در بخش سرمایه ای نیز به ازای هر هکتار تا سقف ۴۵ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه صنعت چای پرداخت می شود.

وی از تولید رقم چای برای نخستین بار خبر داد و یادآور شد: تولید چای در کشور ما به صورت کلونی بوده و لذا با همکاری پژوهشکده چای تا سال ۱۴۰۳ علاوه بر توزیع نخستین نهال اصلاح شده، از نخستین رقم چای داخلی نیز رونمایی می کنیم.

رئیس سازمان چای، با بیان اینکه ردیف‌های خرید تضمینی برگ سبز در بودجه سال آینده دیده شده و تا ماه آینده در شورای قیمت گذاری تعیین می شود، خاطرنشان کرد: در راستای اصلاح و احیا و به‌زراعی باغات و خرید ماشین آلات، تاکنون ۳۰۰ هکتار از باغات را کف بر و ۲۸۵ هکتار را کمر بر کردیم؛ همچنین بالغ بر ۳۰ هکتار از باغات رها شده احیا شده است و به دنبال اصلاح شیب باغات نیز هستیم.

پرداخت ۸۳ درصدی مطالبات چایکاران/ احیاء بیش از ۳۰ هکتار از باغات رها شده

وی خواستار ورود بخش خصوصی به مقوله برندسازی و بسته بندی چای ایرانی شد و تاکید کرد: با پیگیری های دولت به دنبال مدیریت واردات چای هستیم و مقرر شده که میانگین واردات دو سال گذشته با میانگین پنج سال ما قبل متناسب شود تا علاوه بر تامین نیاز بازار، به تولیدکنندگان آسیب نرسد.

جهانساز از کاهش چشمگیر حجم واردات چای در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۷۶ هزار تن واردات داشتیم که در ۹ ماهه امسال به ۳۰ هزار تن رسیده است.

پرداخت ۸۳ درصدی مطالبات چایکاران/ احیاء بیش از ۳۰ هکتار از باغات رها شده

وی با بیان اینکه با دستور وزیر جهاد کشاورزی، ثبت سفارش برای واردکنندگان در قبال خرید چای داخلی خواهد بود، تاکید کرد: این خرید توسط تجار فرصت خوبی را برای صنعت چای فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha