• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111813728
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

اجرای طرح تحول بخش کشاورزی برای ۹ محصول مهم و استراتژیک در نیشابور

اجرای طرح تحول بخش کشاورزی برای ۹ محصول مهم و استراتژیک در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از اجرای طرح تحول بخش کشاورزی در این شهرستان برای ۹ محصول مهم و استراتژیک خبر داد.

علی مبارکی ۱۸ بهمن در گردهمایی طرح تحول بخش کشاورزی این شهرستان با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول میانگین تولید گندم در نیشابور افزایش خواهد یافت، بیان کرد: این طرح شامل ۹ محصول مهم و استراتژیک شامل گندم، جو، پنبه، چغندر قند، ذرت علوفه‌ای، زعفران، پسته، انگور و محصولات گلخانه‌ای می‌شود.

وی افزود: در این طرح ۹۰۸ نفر کشاورز مشارکت دارند که با توصیه‌های فنی کارشناسان و مروجین مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به افزایش تولید در واحد سطح همکاری متقابل دارند.

مبارکی همچنین اظهار کرد: در طرح تحول ۱۲ هزار و ۳۲۶ هکتار از اراضی زیرکشت شهرستان، شامل محصولات فوق توسط کشاورزان نیشابوری تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: در این گردهمایی، کشاورزان با بیان کردن مسائل و مشکلات سر راه تولید خود، نسبت به هم‌اندیشی برای رفع موانع موجود اقدام می‌نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اذعان کرد: در استان جزو معدود شهرستان‌هایی هستیم که اتحادیه‌های صنوف بخش کشاورزی تشکیل شده و مقدمات تشکیل اتاق اصناف کشاورزی نیز در دست اقدام است، قطعاً این اتاق می‌تواند مطالبات کشاورزان را از مجاری قانونی پیگیری کند.

وی با اظهار تأسف از اینکه در تأمین آب و برق بخش کشاورزی دچار مشکلاتی هستیم، اظهار امیدواری کرد با آموزش فرهنگ درست مصرف کردن و اجرایی کردن آن در بخش خانگی، تمامی بار جبران این کمبود بر گردن بخش کشاورزی نباشد.

مبارکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقلیم نیشابور طی سالیان متمادی حدوداً ۳ درجه گرمتر شده است در این طرح قرار است از بین ۹۲ کشاورز گندم‌کار،۵۵ نفر به عنوان کشاورز شاخص میانگین تولید را از ۳.۷۴ تن به ۶ تن در هکتار برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی تشکیل گروه‌های مجازی در پیام رسانه‌ای داخلی را امری مهم جهت تبادل نظر و مشارکت تجربیات کارشناسان و کشاورزان طرح دانست.

وی در پایان ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد ایام‌الله دهه فجر و تأکید بر حضور حداکثری مردم و کشاورزان در انتخابات پیش گفت: جلوه‌گاه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در اسفندماه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha