• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111813791
  • خبرنگار : 50295

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

نگاه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، تربیتی است

نگاه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، تربیتی است

ایسنا/زنجان رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نگاه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، تربیتی است و برای جریان‌سازی تلاش می‌کنیم. در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌دنبال اجراهای حرفه‌ای نیستیم.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه هنری در بحث تربیت نیروی انسانی و جریان‌سازی در عرصه هنر، تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است که در چهار سال گذشته شکل گرفته است و امسال چهارمین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی کار خود را از دی‌ ماه آغاز کرده‌اند و فعالیت رسمی آن‌ها از دهه فجر آغاز شده است، ادامه داد: سال گذشته ۲۱ گروه نمایشی در مساجد تشکیل و بیش از ۲۰۰ اجرا در مدارس و مساجد انجام شد. امسال تاکید بر کیفیت کارهای نمایشی داشته‌ و کیفیت را مد نظر قرار داده‌ایم.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای سرپرستان گروه‌های نمایشی و دوره نمایش‌نامه‌نویسی، بیان کرد: امسال شورای تئاتر بچه‌های مسجد تشکیل شده است و در زمینه بررسی متون نمایشی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد کار می‌کند تا ظرفیت‌های موجود در مساجد، اولویت‌ها و ضرورت‌ها لحاظ شود.

نعمتی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا متون بومی باشد، ادامه داد: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در دهه فجر امسال با بیش از ۱۰ گروه نمایشی فعالیت خود را شروع کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد گروه‌ها به ۱۷ گروه برسد. همچنین در راستای کیفی‌سازی نمایش‌ها کار می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه امسال با دو گروه از بین گروه‌های نمایشی سال‌های گذشته و هنرجویان توانمندشده به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنیم، گفت: در این دوره از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از اساتید و هنرمندان تئاتر نیز بهره برده‌ایم تا به‌عنوان مربی برای راهنمایی در زمینه نمایشنامه‌نویسی و کارگرانی و بازیگری در کنار اعضای نمایش‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف اجراهای تئاتر مردمی بچه‌های مسجد کار حرفه‌ای نیست و نگاه تربیتی دارد و برای کشف استعدادهای نهفته در محله‌ها و نقاط مختلف استان تلاش می‌کنیم، افزود: در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌دنبال اجراهای حرفه‌ای نیستیم. امیدواریم از این طریق هنرمندان خوبی وارد عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون زنجان شوند. در دوره‌های گذشته نیز هنرمندانی حضور داشتند که رشد کردند و اکنون می‌توانیم در استان از هنر آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha