• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111813864
  • خبرنگار : 71516

فرمانده سابق صهیونیست: نتانیاهو درباره کشتن رهبران حماس دروغ می‌گوید

فرمانده سابق صهیونیست: نتانیاهو درباره کشتن رهبران حماس دروغ می‌گوید

فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد، نخست وزیر این رژیم درباره کشتن رهبران حماس دروغ می‌گوید.

به گزارش ایسنا، یائیر گولان، معاون سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و عضو فعلی پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب مرتز گفت: وقتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به مردم می‌گوید که قادر به کشتن همه رهبران جنبش حماس و نجات تمامی اسرای اسرائیلی است، به آنها دروغ می‌گوید.

به گزارش الجزیره، گولان سه‌شنبه در مصاحبه‌ای در دانشگاه رایخمن گفت: دولت اسرائیل باید ابتدا اسرا را بازگرداند و سپس امیدوار باشد که بعدا به حماس برسد و هدف اصلی‌اش باید ممانعت از کنترل مجدد حماس بر نوار غزه باشد.

سرلشکر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی گفت: سیاست بنیامین نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ مبتنی بر تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین و ایجاد نوعی ثبات برای حماس بود. این یکی از عوامل اساسی شکست اسرائیل در هفتم اکتبر بود.

گولان خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین به‌ویژه در سال ۲۰۰۹ عملکرد بهتری داشت و هماهنگی امنیتی آن با اسرائیل بهتر بود، در حالی که حماس پس از عملیات «سرب گداخته» در پایین‌ترین سطح قدرت خود قرار داشت. نتانیاهو برای تغییر توازن قوا تلاش کرد زیرا یک قدرت ضعیف فلسطینی اجازه ساخت شهرک‌های بیشتری را می‌دهد.

وی درباره دوران پس از جنگ گفت: اسرائیل نمی‌تواند غزه را مستقیما به ساکنانش بدهد. فکر نمی‌کنم در غزه شریکی داشته باشیم. ما با همکاری بین‌المللی بسیار قوی شروع خواهیم کرد و تنها پس از آن در میان ساکنان غزه کسانی را خواهیم یافت که بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند. حداقل در مرحله اول بهتر است تشکیلات خودگردان فلسطین اداره گذرگاه‌های مرزی در غزه را در دست بگیرد تا بعدا نقشش گسترش یابد.

گولان درباره وضعیت شمال اراضی اشغالی در مرز با لبنان گفت: اگر من به جای نتانیاهو بودم حتی بدون توافق دیپلماتیک با حزب‌الله لبنان از اکثر ساکنان شمال می‌خواستم که به خانه‌های خود بازگردند. برخی از روستاهایی که به مرزها بسیار نزدیک هستند باید مدت بیشتری صبر کنند اما شهرهایی مانند رأس الناقوره در تیررس موشک‌های ضد تانک نیستند و ساکنان آن باید برگردند زیرا دیگر بیشتر از شهرک نهاریا که تخلیه نشده، در معرض تهدید نیستند.

گولان پیش‌بینی کرد جنگی بزرگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان رخ ندهد زیرا به عقیده وی ایالات متحده و ایران چنین جنگی را نمی‌خواهند و واشنگتن مانع جنگ توسط این رژیم خواهد شد، در حالی که ایران حزب‌الله را از جنگ باز خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha