• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402111813867
  • خبرنگار : 50649

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبرداد

افزایش ظرفیت اراضی شهرک‌های صنعتی فارس برای واگذاری به سرمایه‌گذاران صنایع غذایی

افزایش ظرفیت اراضی شهرک‌های صنعتی فارس برای واگذاری به سرمایه‌گذاران صنایع غذایی

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: ظرفیت اراضی شهرک‌های صنعتی فارس برای واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران صنایع غذایی افزایش می‌یابد.

سید مسعود عظیمی امروز، ۱۸ بهمن در جلسه شورای اداری شهرستان قیر و کارزین که همزمان با ایام دهه مبارک فجر و سفر استاندار فارس به این شهرستان برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان به این شهرک صنعتی اختصاص یافته و در این مدت ۳ پروژه زیرساختی شامل زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت با اعتبار ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شهرک صنعتی قیر و کارزین هزینه شده و  ۲ پروژه فیبر نوری و ایستگاه آتش‌نشانی با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه شهرک  صنعتی قیر و کارزین با مساحت ۷۵ هکتار گنجایش استقرار ۲۶۰ واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع مختلف با پیش‌بینی اشتغال افزون بر ۱۳۰۰ را در خود دارد، گفت: در این شهرک صنعتی تاکنون ۵۹ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده که از این تعداد ۱۴ واحد صنعتی با اشتغال ۱۸۰نفر  بهره‌بردار شده‌اند.

عظیمی همچنین بر حمایت از  ایجاد ناحیه صنعتی دوم در این شهرستان با محوریت بخش خصوصی  و در قالب شهرک صنعتی غیر دولتی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوزهای قانونی احداث و بهره‌برداری شهرک‌های غیردولتی در استان توسط این شرکت صادر می‌شود آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه مزیت اصلی شهرستان قیر و کارزین بر پایه تولیدات کشاورزی و محصولات سبک باغی است، افزود: به همین علت نیز بخش زیادی از صنایع موجود در شهرک صنعتی را صنایع تبدیلی و تکمیلی تشکیل می‌دهند که با مشکل تکمیل ظرفیت زون صنایع غذایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به وجود متقاضیان صنایع غذایی از آمادگی این شرکت برای تغییر کاربری برخی زون‌های این شهرک صنعتی به زون صنایع غذایی خبر داد و گفت: در این زمینه نیاز است دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل محیط زیست فارس همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا ظرفیت این شهرک صنعتی برای استقرار و جذب سرمایه‌گذاران این بخش فراهم شود.

عظیمی همچنین با اشاره به تسریع در رفع نواقص خط انتقال برق شهرک صنعتی قیر و کارزین توسط شرکت توزیع برق فارس گفت: انتظار  داریم مشکلات این طرح هرچه سریع‌تر رفع تا زمینه تامین برق پایدار شهرک صنعتی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین که در شهر افزر برگزار شد، مقرر شد شرکت توزیع برق فارس تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳نسبت به رفع نواقص خط انتقال اقدام کند. همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست نسبت به تغییر کاربری بخشی از اراضی شهرک صنعتی به صنایع غذایی اقدام کنند.

علاوه بر این‌ها در جلسه استاندار فارس با فعالان اقتصادی شهرستان و با برپایی میز خدمت به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی رسیدگی شد. در این جلسه مشکلات ۷ صنعتگر و سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی قیروکارزین مطرح و رسیدگی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha