• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111813887
  • خبرنگار : 50377

معاون سازمان محیط زیست کشور:

محیط زیست و فضای مجازی دو حوزه جدی مخاطرات آینده جامعه است

محیط زیست و فضای مجازی دو حوزه جدی مخاطرات آینده جامعه است

ایسنا/مازندران معاون سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد در تقسیم‌بندی که در خصوص مخاطرات دهه آینده شکل گرفته و خواهد گرفت عمده مباحث به حوزه محیط زیست برمی‌گردد، گفت: از ۱۰ مخاطره‌ای که احصاء شد قریب به ۵ مخاطره مشخصا محیط زیستی است.

نورالله مرادی چهارشنبه، ۱۸ بهمن در آیین افتتاحیه نخستین خانه فناور استان مازندران که در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست و فضای مجازی دو حوزه جدی مخاطرات آینده است که نظیر تغییرات اساسی در اکوسیستم‌ها و رخدادهای شدید آب و هوایی، از بین رفتن حیات وحش و آلودگی هوا، مهاجرت‌های زیست محیطی و کمبود منابع طبیعی است که بیشتر مربوط به محیط زیست و فضای مجازی است.

این مسئول با اعلام اینکه سازمان حفاظت محیط زیست رسالت جدیدی تعریف کرده است که یکی از آن موارد خانه‌های فناور محیط زیست است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل مبسوط این خانه‌ها توسط دفتر اقتصاد و فناور سازمان طراحی شده و در اختیار فعالان این عرصه قرار گرفته است.

وی گفت: در ۲ سال گذشته در سازمان حفاظت محیط‌زیست اعتقاد ما بر این است دانشگاه‌های استان باید مسائل محیط زیستی استان را احصا کنند و هرکدام از دانشگاه‌ها متولی حل یکی از معضلات زیست محیطی استان شوند که به همین منظور کنسرسیومی را طراحی کردیم تا مجموعه دانشگاه‌ها ذیل آن کنسرسیوم قرار می‌گیرند که این کنسرسیوم در مازندران با ظرفیت عظیم علمی شکل خواهد گرفت.

معاون سازمان محیط زیست کشور افزود: حل مسائلی همچون پسماند به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی این استان در این کنسرسیوم در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: جوانان حاذق و متبحر استان مازندران در حوزه پسماند اقدامات قابل توجهی انجام دادند که یکی از «ان جی او ها» مازندران برنده جایزه ملی محیط‌زیست شده است که طرح اجتماعی پسماند (ماک) را ارائه داده و مقرر شد در سراسر  کشور این طرح اجرا شود.

مرادی استقبال از ایده‌های جدید در سازمان محیط زیست را رویکرد این سازمان دانست و گفت: آنچه که آسیب مدیریتی است نداشتن ایده و خلاقیت است و دانشگاه به‌عنوان مرکز تولید علم می‌تواند کمک قابل توجهی به سازمان حفاظت محیط زیست کند، بستر در حال حاضر فراهم است، بطوریکه ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست با دانشگاه در دفتر آموزش سازمان برقرار است و همچنین ایجاد خانه فناور فرصت خوبی برای تحکیم این ارتباط دو سویه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha