• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402111813907
  • خبرنگار : 71431

افزایش ۲ برابری داوطلبان واکنش اضطراری در محلات تهران

افزایش ۲ برابری داوطلبان واکنش اضطراری در محلات تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از افزایش دو برابری اعضای گروه‌های دوام در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در دومین گردهمایی بزرگ گروه‌های دوام  که با هدف ترویج فرهنگ ایمنی، خود امدادی و دگر امدادی و نیز جلب مشارکت شهروندان در مدیریت حوادث و سوانح  در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: امروز بیش از ۱۲۰۰ نفر از اعضای گروه‌های دوام یا همان داوطلبان واکنش اضطراری محلات شهرتهران دور هم جمع شدیم که این یک اقدام بزرگ و موثر است. همانطور که می‌دانید گروه های دوام حدود ۱۵ سال پیش تاسیس شد و در ابتدای این دوره از مدیریت شهری تعداد آنها کمتر از ۱۴ هزار نفر بود اما امروز تعداد آنها به  ۳۱ هزار و ۵۸۴ عضو رسیده و به عبارتی در عرض دو سال بیش از دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه اعضای گروه‌های دوام در ۳۴۰ خانه دوام و ایمنی در سراهای محلات شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: در دو سال اخیر توانستیم ۱۰ رسته تخصصی از بین اعضای دوام عضوگیری کنیم، از جمله «دوام عملیاتی» که این افراد آموزش عملیاتی می‌بینند. اعضای «دوام حامی» حمایت‌های جسمی، روانی و اجتماعی بعد از بحران را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد:‌ اعضای «دوام مربی» شامل ۶۰ نفر از افراد دارای مجوز مربیگری برای ارائه و انتقال آموزش‌ها است که اقدامات آموزشی و مربگیری را برعهده دارند. «دوام نوجوان» و  «دوام ایمنی یا HSE» نیز جزو دیگر رسته‌هاست. 

نصیری با بیان اینکه اعضای «دوام میراب» آبرسانی اضطراری از مخازن آب اضطراری در زمان زلزله را انجام می‌دهند، گفت: دیگر رسته‌ها نیز شامل «دوام ارزیاب تمرین»، «دوام پدافند»، «دوام مسجد محور یا جهادی» و «دوام متخصص» است که مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی دوام در این دوره از مدیریت شهری روح و جان دوباره‌ای گرفته و اقدامات متعددی در این حوزه انجام شده است. امیدواریم یک اپلیکیشن برای دوامیان داشته باشیم تا فعالیت آنها ثبت و از امتیازات ویژه شهروندی، امکانات شهرداری، ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری و رفاهی شهرداری برخوردار شوند.

افزایش ۲ برابری داوطلبان واکنش اضظراری در محلات تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha