• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402111813908
  • خبرنگار : 71579

ابومرزوق: ادعای تل‌آویو علیه مصر و آنروا کذب است

ابومرزوق: ادعای تل‌آویو علیه مصر و آنروا کذب است

عضو ارشد حماس با تاکید بر حق فلسطینی‌ها در دفاع از خود گفت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه کشور مصر و آژانس آنروا دروغین است.

به گزارش ایسنا، موسی ابومرزوق، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس امروز(چهارشنبه) در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: ادعاهای اسرائیل مبنی بر اینکه مصر مسئول ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است کذب و بی‌ارزش بوده و در راستای هجمه رژیم صهیونیستی علیه شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در این راستا همچنین ادعا کرد که کارکنانی از آژانس آنروا در عملیات هفتم اکتبر دست داشته است اما تمام این ادعاها کذب و دروغین بوده و رژیم اشغالگر از زمان آغاز تجاوزها بدون هیچ تحقیقی این ادعاها را مطرح می‌کند.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حملات خود را علیه آنروا افزایش داده است. این رژیم اخیرا کاروان حامل کمک‌های غذایی آنروا را که در حال انتقال به شمال غزه بود، هدف قرار داد.

اخیرا ۱۸ کشور و اتحادیه اروپا حمایت مالی خود را از آنروا به دلیل ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مشارکت کارمندان این آژانس در حمله هفتم اکتبر حماس به حالت تعلیق درآورده‌اند اما دولت‌های اسپانیا، ایرلند، بلژیک، اسلوونی، لوکزامبورگ و نروژ در بیانیه‌هایی بر ادامه حمایت مالی خود از آنروا و اهمیت تحقیقات درباره این ادعاها تاکید کردند.

ابو مرزوق در ادامه به این مساله اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در دفاعیه خود در دیوان بین‌المللی دادگستری برای توجیه تجاوزهای خود به غزه مدعی شد که تنها «تروریست‌ها» را هدف قرار داده و قبل از انجام تجاوزها به غیرنظامیان فلسطینی هشدار داده و برای آن مکانی‌هایی برای سکونت تعیین کرده است، این درحالی است که این ادعاها کاملا کذب است و ارتش صهیونیستی تاکنون ده‌ها هزار غیرنظامی را به شهادت رسانده است و یک سوم آن‌ها زنان و کودکان هستند، علاوه بر این صهیونیست‌ها بدون هیچ هشداری مناطق مسکونی را نابود کرده و تا این لحظه نیز هزاران غیرنظامی زیر آوار هستند.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: شکایت آفریقای جنوبی بر همین اساس مطرح شد و پذیرش اولیه شکایت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری و حکم آن مبنی بر لزوم توقف نسل‌کشی‌ها بر همین اساس است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم اخیر خود دستوری به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به عملیات نظامی خود در غزه نداد. اما در این حکم تصریح شد که این رژیم باید اقداماتی به منظور جلوگیری از مرگ، تخریب و هر گونه اقدام مربوط به نسل کشی در نوار غزه انجام دهد و همچنین به تل آویو دستور داد تحریک را پایان داده و در عرض یک ماه گزارشی به دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیشرفت در اجرای این احکام تسلیم کند.

موسی ابومرزوق همچنین گفت: اسرائیل با جنگ و زور نمی‌تواند اسرای خود نزد مقاومت را آزاد کند و این امر تنها از طریق مذاکرات و تبادل فراگیر اسرا امکان‌پذیر است، برخلاف ادعای تل‌آویو که می‌گوید در دفاع از خود حق مشروع دارد.

وی گفت که منطق اسرائیل باعث می‌شود که خودش مجرم شناخته شود زیرا اشغالگر است و ملتی که تحت اشغالگری است حق دفاع از خود را دارد برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی که می‌گوید درحال جنگ با تروریست‌ها است.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است.

مقاومت حماس اعلام کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

طبق پیشنهاد حماس، هدف از این توافقنامه، توقف عملیات نظامی متقابل میان طرفین، دستیابی به آرامش کامل و پایدار، تبادل اسرا میان ۲ طرف، پایان محاصره غزه، بازسازی، بازگرداندن ساکنان و آوارگان به خانه‌های خود و تامین سرپناه و ملزومات امدادی برای ساکنان تمام مناطق نوار غزه طی سه مرحله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha