• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402111813982
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نقش تعیین‌کننده ای در انتخابات دارند

دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نقش تعیین‌کننده ای در انتخابات دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اقدامات ابتکاری در جهت افزایش شور انتخاباتی اعلام کرد: انتخابات به‌عنوان رکن اصلی مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران مطرح است و دانشگاه‌های استان با اقدامات فرهنگی و ابتکاری مختلف باید در جهت افزایش مشارکت عمومی تلاش کنند.

تراب محمدی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را مهم‌ترین رویداد سال‌جاری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور انتخابات را حق مردم عنوان کردند و نه صرفاً تکلیف، بنابراین انتخابات حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه مسئولان دانشگاه‌ها، موضوع انتخابات پیشرو است و باید با برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر سخنرانی چهره‌های سیاسی، میزگرد و نشست‌های گفت‌وگومحور، تبیینی و چالشی به سؤالات و شبهات دانشجویان پاسخ دهند.

وی مطرح کرد: دانشگاه و دانشجویان می‌توانند با برگزاری مناظرات دانشجویی، جلسات تحلیلی ویژه اساتید دانشگاهی، رویدادهای مسئله‌محور، تریبون‌های آزاد، اردوهای راهیان پیشرفت اساتید، دانشجویان و تولید محتوای چندرسانه‌ای نقش مؤثری در داغ‌کردن تنور انتخابات ایفا کنند. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان نخبه در سطح دانشگاه‌ها پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای کشور را در زمینه‌های مختلف تبیین کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در ادامه نقش تشکل‌های دانشجویی را در عرصه جهاد تبیین، اثرگذار عنوان کرد و گفت: دانشجویان دغدغه‌مند، جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه واجب مورد تأکید قرار دهند و در قالب تشکل‌های دانشجویی با تولید آثار فاخر هنری و رسانه‌ای تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha