• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402111814028
  • خبرنگار : 50649

۳۵ مصوبه ره‌آورد سفر استاندار فارس به قیر و کارزین

۳۵ مصوبه ره‌آورد سفر استاندار فارس به قیر و کارزین

ایسنا/فارس استاندار فارس در هفتاد و ششمین سفر شهرستانی خود امروز، ۱۸ بهمن به شهرستان قیر و کارزین سفر کرد و با شرکت در شورای اداری شهرستان ۳۵ مصوبه را برای پیشرفت شهرستان به تصویب رساند.

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از ۲۱ مصوبه سفر اول به شهرستان قیر و کارزین اجرایی شده است؛ باقی مانده مصوبات نیز فاصله چندانی تا اجرایی شدن ندارد و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده حداکثر تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ این مصوبات تکمیل و در خدمت مردم شریف شهرستان قرار گیرد.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به این که در سفر امروز به قیروکارزین، برای توسعه و تامین رفاه مردم شهرستان، ۳۵ مصوبه جدید اتخاذ شده است، افزود: شهرستان قیروکارزین استعداد خوبی برای تولید محصولات کشاورزی، باغی و هم چنین صنایع تبدیلی دارد؛ در این زمینه مصوبات خوبی داشتیم تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان و هم چنین رونق اقتصادی در شهرستان باشیم.

وی به مصوبات متعدد برای تامین آب کشاورزی نیز تاکید کرد و از درخواست جدی مردم این شهرستان در این زمینه سخن گفت و ادامه داد: در سفر امروز به این شهرستان، کلنگ پایاب منطقه قیر و امام شهر بر زمین زده می‌شود و این اقدام نیز برای شهر افزر هم در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

ایمانیه به راه‌های مواصلاتی شهرستان هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نمی‌خواهیم شهرستان، در بن‌بست باشد تصمیماتی گرفتیم و تدابیری اتخاذ شد تا شهرستان از مسیرهای مختلف به برخی نقاط از جمله خنج، عسلویه و شیراز متصل شود.

رئیس شورای توسعه و برنامه استان فارس در ادامه به موضوع بهداشت و درمان شهرستان اشاره و از تدابیر اتخاذ شده برای افزایش پزشکان متخصص بیمارستان خبر داد و افزود: بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان، احتیاج به توسعه داشت که با آغاز به اجرای آن، تا الان ۷۵ درصد پیشرفت حاصل شده است و امیدواریم با تصمیمات امروز تامین اعتبار لازم صورت می پذیرد و این بیمارستان تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه از لحاظ اعتبار اختصاصی ویژه مسائل مرتبط با عشایر غیور و ایل‌راه‌ها خبر داد و افزود: یک تصمیم کلی با همکاری قرارگاه امام مجتبی(ع) و بسیج سازندگی گرفتیم و اعتبار خوبی هم در سال ۱۴۰۳ برای آن لحاظ شده است که عمدتا در ۴ حوزه تامین آب، ایل‌راه‌ها، خانه های بهداشت و مدارس عشایری لحاظ می‌شود.

وی به بازدید خود از یک واحد تولیدی هم اشاره کرد و گفت: با همراهی دادستان استان، بازدیدی از یک واحد تولیدی داشتیم و امیدواریم با بازشدن گره مشکل این واحد، ۳۰۰ اشتغال در این کارخانه ایجاد شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، در پایان سفر یک روزه استاندار فارس، کلنگ احداث ۲۳۶ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن شهر قیر بر زمین زده و همچنین پروژه های قابل افتتاح شهرداری امام شهر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha