• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402111814141
  • خبرنگار : 71974

حجت‌الاسلام آجرلو در گفت‌وگو با ایسنا:

مشارکت حداکثری باعث اقتدار ملی و امنیت ملی خواهد شد

مشارکت حداکثری باعث اقتدار ملی و امنیت ملی خواهد شد

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: مشارکت حداکثری باعث اقتدار ملی و امنیت ملی خواهد شد که این دو موضوع لازمه پیشرفت و آبادی کشور است، خوشبختانه مردم کشور آگاهی خوبی نسبت به مسائل سیاسی دارند و واکنش مناسبی به انتخابات خواهند داشت.

حجت الاسلام مهدی آجرلو، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور اظهار کرد: انتخابات ایرانی را می‌توان یکی از واقعی‌ترین انتخابان جهان عنوان کرد و بارها مقام معظم رهبری فرمودند که مردم باید با دقت بالا نسبت به انتخاب افرادی که در سرنوشت آن‌ها مؤثر هستند،‌ اقدام کنند. نمایندگان مجلس به دلیل وضع قوانین و تاثیرگذاری بر تصمیمات کلان اثرگذاری فراوانی بر زندگی مردم دارند،‌ اهمیت این موضوع را نباید در حوزه‌های انتخابی دنبال کرد؛ بلکه به دلیل اثرگذاری بر کشور، بر زندگی تمام مردم اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید نگاه بلندمدت داشته باشند، افزود: باید اذعان کرد انتخابات مجلس خبرگان به دلیل نقش مهم در انتخاب رهبر آینده از اهمیت بالایی نسبت به انتخابات مجلس برخوردار است و باید مردم در انتخاب نماینده مجلس خبرگان توجه ویژه‌ای داشته باشند. بنابراین نمایندگان این مجلس باید علاوه بر مؤمن بودن و آگاهی داشتن، یک سرو گردن نسبت به عوام بالاتر باشند.

آجرلو با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به اقدامات مجلس در میزان مشارکت تاثیرگذار است،‌ عنوان کرد: بر اساس آحادیت و روایات مردم نسبت به آنچه که آگاهی ندارند دشمنی خواهند ورزید، به همین دلیل باید اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت و مجلس را برای برای مردم به صورت شفاف بیان کرد.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که زندگی فردی آن‌ها متأثر از نمایندگان مجلس و دولت است، از سوی دیگر انتخابات نمود وحدت جامعه و حاکمیت است،‌ انتخابات کم شور باعث به طمع انداختن دشمنان به خاک ایران خواهد شد، نمونه این طمع ورزی را در خاک سوریه، عراق و لیبی به راحتی می‌توان مشاهده کرد، کشورهای غربی با بهانه حمایت از مردم و آوردن دموکراسی به حاک این کشورها تجاوز کردند و بسیاری از مردم را آواره و به خاک و خون کشیدند.

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور بیان کرد: مشارکت حداکثری باعث اقتدار ملی و امنیت ملی خواهد شد که این دو موضوع لازمه پیشرفت و آبادی کشور است، خوشبختانه مردم کشور آگاهی خوبی نسبت به مسائل سیاسی دارند و واکنش مناسبی به انتخابات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ایران برخلاف کشورهای دیگر اجباری برای مشارکت در انتخابات تعیین نکرده است،‌ عنوان کرد: میزان مشارکت در انتخابات در کشورهای اروپایی همواره زیر ۳۰ درصد است و این رقم در ترکیه که انتخابات اجباری است به ۸۰ درصد می‌رسد، باید گفت که انتخابات در ایران مظهر اراده و مردم سالاری است،‌ انتخابات حق مسلم هر ایرانی است که باید برای دفاع از آن به صندوق رای مراجعه کند.

آجرلو با بیان اینکه تبیین انتخابات باید توسط هر فرد و پیرامون آن صورت گیرد، بیان کرد: افزایش مشارکت قدرت چانه زنی ایران را در مجامع بین المللی افزایش خواهد داد و قدرت تصمیم‌گیری‌های مسئولان را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha