• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402111914160
  • منبع : یادداشت

آخرین میخ!

آخرین میخ!

تسامح، اختلاف، خیانت و انفجار؛ قصه‌ای تکراری در عراق که در غیاب یک اراده قوی برای اجرای قانون اساسی بار دیگر بغداد را صحنه جنایتی جدید کرد و یک تن از فرماندهان مقاومت را به شهادت رساند.

به گزارش ایسنا، منصوره زالی در یادداشتی با این مقدمه نوشت: شب گذشته آمریکا با دست باز و بدون هیچ مزاحمتی دست به جنایتی تازه در پایتخت عراق زد و یک تن از فرماندهان حشد الشعبی در یک حمله هوایی به شهادت رساند.

درباره اقدام شب گذشته آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده  مقاومت بیان چند نکته ضروری است؛

تسامح؛ حشد الشعبی نیروی تحت فرماندهی نخست وزیر عراق است و هرگونه حمله به آن‌ها به معنای هدف قراردادن نیروی نظامی رسمی این کشور است. اگر دولتمردان عراق در ترورهای قبلی از جمله حملات به پایگاه‌های حشد الشعبی و فرماندهان مقاومت واکنشی قاطع و یکصدا داشتند یقینا آمریکا هرگز دست به تکرار جنایات خود نمی‌زد.

اختلاف؛ دودستگی در عراق در سال‌های اخیر بین جریان‌های سیاسی افزایش یافته است و همین موضوع راه را برای سوء استفاده آمریکا در ادامه تجاوزات خود در عراق باز گذاشته است. تنوع و ترکیب  قومیتی و مذهبی در عراق و منافع متضاد و مطامع آن‌ها در کنار دمیدن آمریکا در آتش اختلاف میان عراقی‌ها کار را به جایی رسانده که برخی جریان‌های سیاسی که اتفاقا هم در دولت، پارلمان و دیگر نهادهای این کشور نیز حضور رسمی دارند به جای دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی این کشور به دنبال منافع حزبی و قومی خود هستند.

خیانت؛ سال‌ها جنگ و درگیری‌های طایفه‌ای و قومی و نیز حضور فعال سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه از جمله موساد، سیا، ام آی ۶ عراق را به محیطی مناسب برای فعالیت جاسوس‌ها تبدیل کرده است. ضعف نهادهای اطلاعاتی در کنار خیانت برخی منصوبان و کارکنان نهادهای امنیتی باعث شده اطلاعات رفت و آمد و فعالیت مسئولان ارشد حشدالشعبی به راحتی در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار بگیرد که آن‌ها نیز با خیال راحت دست به ترور فرماندهان مقاومت می‌زنند.

آنچه که واضح است دولتمردان آمریکایی خود نیز به خوبی می‌دانند که این کشور دیگر جایی در عراق ندارد اما بر روی همین دودستگی‌های عراقی‌ها حساب بازکرده‌اند و اگر  در روی همین پاشنه بچرخد حتی با وجود مخالفت‌های مردمی و فعالیت‌های ضد اشغالگری گروه‌های مقاومت از جمله حمله به پایگاه‌های نظامی واشنگتن حمله دیشب به بغداد آخرین جنایت آمریکایی‌ها در عراق نخواهد بود و آنچه که می‌تواند ترور این فرمانده مقاومت عراق را به آخرین میخ تابوت حضور نظامی آمریکا در عراق تبدیل کند اولویت دادن به حاکمیت ملی و عمل به قانون اساسی عراق است که حضور نظامی بیگانه در این کشور را برنمی‌تابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha