• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111914247
  • خبرنگار : 71588

سفر هیاتی از جنبش حماس به قاهره

سفر هیاتی از جنبش حماس به قاهره

منابع خبری امروز (پنجشنبه) از سفر هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به قاهره خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش امروز (پنجشنبه) عازم قاهره، پایتخت مصر است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، منبع مذکور همچنین اعلام کرد این سفر به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به منظور آغاز دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی درچارچوب توافق پاریس بر سر معامله تبادل اسرا و توقف جنگ علیه غزه انجام می‌شود.

این منبع اعلام کرد اعضای این هیأت حماس در جریان سفر به قاهره که چند روز به طول می‌انجامد، با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر با هدف رایزنی درخصوص تحولات غزه دیدار خواهند کرد.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره طرح پیشنهادی نشست پاریس پیرامون تبادل و برقراری آتش‌بس در غزه به مصر و قطر ارائه کرده است.

مقاومت حماس تاکید کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

طبق پیشنهاد حماس، هدف از این توافقنامه، توقف عملیات نظامی متقابل میان طرفین، دستیابی به آرامش کامل و پایدار، تبادل اسرا میان ۲ طرف، پایان محاصره غزه، بازسازی، بازگرداندن ساکنان و آوارگان به خانه‌های خود و تامین سرپناه و ملزومات امدادی برای ساکنان تمام مناطق نوار غزه طی سه مرحله است.

این در حالیست که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با سفر بلینکن به منطقه، درباره پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس تصریح کرد: «به شروط موجود در توافق پیشنهادی متعهد نیستیم.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری خود مدعی شد این رژیم به کمتر از «نابودی» حماس رضایت نخواهد داد و هیچ گزینه دیگری جز «پیروزی کامل» وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha