• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402111914337
  • خبرنگار : 50026

خط تولید پنیر UF در بیرجند افتتاح شد

خط تولید پنیر UF در بیرجند افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی خط تولید پنیر UF (به روش (به روش اولترافیلتراسیون) کارخانه شیر ستره بیرجند امروز پنجشنبه در دومین روز سفر قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امروز پنجشنبه ۱۹ بهمن در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما راه اندازی پالایشگاه شیر در استان است.

مهدی جعفری با بیان اینکه این مجموعه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد، افزود: یک‌ هزار و هفت خانوار سهامدار این شرکت هستند و روزانه ۱۷ تن شیر تحویل کارخانه می‌شود. ظرفیت شیر قابل فرآوری در این‌ مجموعه هشت تن و ظرفیت تولید پنیر کارخانه ۲۲۰ تن در ماه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سرمایه گذاری خط تولید پنیر را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام‌ کرد و گفت: در زمان حاضر هفت نفر به صورت مستقیم در خط تولید پنیر این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

وی از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه و رونق این مجموعه مساعدت شود.

همچنین امروز با حضور قائم‌ مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ۲ واحد مرغداری پولت در ماژان از توابع شهرستان خوسف افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این ۲ واحد شامل افتتاح پروژه پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و افتتاح پروژه پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۲ هزار قطعه در روستای کریم آباد بخش ماژان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال است.

جعفری افزود: این ۲ پروژه به نمایندگی از ۲۴ پروژه قابل افتتاح خانواده جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در دهه فجر با مجموع اعتبار بیش از هزار و ۳۰ میلیارد ریال افتتاح و منجر به تثبیت ۳۶۳ شغل در بخش کشاورزی شده است.

 بازدید قائم‌مقام وزیرجهادکشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه

کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین در روز دوم سفر به استان به همراه رییس سازمان، فرماندار خوسف و جمعی از مسوولان از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف بازدید کرد.

خاوازی در بازدید از سالن کشت آلوئه‌ورا، صنعت فرآوری این‌ محصول را از نظر اقتصادی مقرون با صرفه دانست و گفت: این محصول در صنعت درمان و تولید لوازم آرایشی کاربرد دارد.

حسینی فرماندار خوسف هم گفت: جذب سرمایه‌گذار در این حوزه در دستور کار قرار می‌گیرد.

قائم‌ مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و به همراه استاندار خراسان جنوبی از پروژه های بخش کشاورزی و تولیدات دامی در شهرستان های نهبندان و سربیشه بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha