• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111914340
  • خبرنگار : 50163

یک مسئول عنوان کرد

۶۰ هزار زنجانی عضو خانواده ایثارگری هستند

۶۰ هزار زنجانی عضو خانواده ایثارگری هستند

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۶۰ هزار نفر در استان عضو جامعه ایثارگری بوده و ۳۵۳۵ شهید منتسب به استان زنجان، ۷ هزار جانباز و ۵۸۵ آزاده مدال افتخار استان زنجان هستند.

عباس برزگر امروز (پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه) در جلسه شورای مدیران و معاونان بنیاد شهید که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرجی‌برحق، رئیس کل دادگستری زنجان و جمعی از معاونین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آموزه‌های دینی هر پیشرفتی مستلزم زحمات است و برای اینکه انقلاب اسلامی به این مرحله از اقتدار برسد، ۲۲۰ هزار شهید تقدیم شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم در راستای خدمت‌رسانی به این افراد، کمر همت بسته تا خدمات در شأن ایثارگران باشد، به برخی از مشکلات جامعه ایثارگری و دغدغه‌های آنها اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته در بحث درمانی جامعه ایثارگری اتفاق خوبی افتاده که امیدواریم از نظر کمی و کیفی این خدمات بهتر شود.

این مسئول در خصوص خدمات دارویی به جامعه هدف، تصریح کرد: با مشارکت یکی از شرکت‌های بیمه و با توجه به الکترونیکی شدن تجویز نسخ دارویی بیماران، امکان تهیه و تحویل داروها در درب منازل در گام اول به جانبازان ۷۰درصد فراهم شده که با ارسال کد رهگیری به سامانه مربوطه، این کار انجام می‌گیرد. هم چنین والدین شهدا و بیماران خاص در اولویت‌های بعدی این طرح هستند.

رزگر، ارائه بیمه پایه و تکمیلی به ایثارگران، اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران، مراجعات معکوس به منزل جامعه هدف در قالب طرح سپاس به منظور پیگیری مشکلات این قشر، برگزاری دیدار چهره به چهره با جامعه هدف دوشنبه هر هفته، پرسش و پاسخ با ایثارگران از طریق فضای مجازی، پاسخگویی به مسائل و مشکلات ایثارگران از طریق شماره تماس ۱۶۱۶ بنیاد را از جمله خدمات بنیاد شهید در راستای تکریم جامعه هدف و پاسخگویی برشمرد.

وی اشتغال خانواده شاهد و ایثارگر را از جمله دغدغه‌های جامعه هدف عنوان کرد و گفت: جذب و بکارگیری به صورت پیمانی و رسمی از طریق برگزاری آزمون انجام می‌گیرید و سهمیه ایثارگران لحاظ می‌شود، ولی در جذب نیروهای قراردادی علی رغم تکلیف قانونی بعضا به جهت عدم وجود ساز و کارهای نظارتی لازم، این امر محقق نمی‌شود که خواستار پیگیری این موضوع از سوی دستگاه‌های نظارتی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران نیز گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در ادارات و عمدتا در موسسات عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌های دولتی با توجه به نوع قرارداد، باعث تنظیم شکایت به دیوان عدالت اداری از سوی ایثارگران شاغل شده که در مواردی شاهد تعارض در آراء صادره و نارضایتی جامعه هدف هستیم که امید است این مشکلات نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به پیگیری اختصاص ۵ درصد سهمیه مسکن ملی به جامعه ایثارگری، یادآور شد: تامین مسکن از جمله مهمترین مشکلات جامعه ایثارگری است که متاسفانه تسهیلات مسکن در حال حاضر هیچ تناسب و همخوانی با تورم موجود در جامعه را ندارد و در خصوص اقدام ملی مسکن انتظار داریم مطابق تکالیف قانونی دستگاه‌های متولی سهمیه ایثارگران را اعمال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha