• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402112014700
  • خبرنگار : 50123

امام جمعه شهرکرد:

انقلاب اسلامی منبع تمام عیار فرهنگی است

انقلاب اسلامی منبع تمام عیار فرهنگی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی منبع تمام عیار فرهنگی است، گفت: باید اعجازهای انقلاب مورد توجه قرار گیرند، چه بسا در مقطعی دشمن رئیس جمهور، نخست وزیر و برخی از نمایندگان مجلس را ترور کرد اما شما مردم اجازه ندادید که انقلاب اسلامی بی رهرو بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۰ بهمن‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اعجازهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ابعاد معنوی انقلاب اسلامی به خوبی شناخته نشده و باید تمرکز بر این مساله صورت گیرد، گرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد و تمرکز بر این مساله است اما نباید فراموش کرد که انقلاب، انقلابی معنوی است.

امام جمعه شهرکرد افزود: آنچه انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده دانش‌، آگاهی و بینش است، اما در برخی موارد حق وظایف و میزها ادا نشده و نواقصی وجود دارد که باید تلاش‌ها در راستای رفع آن‌ها باشد.

نکونام با بیان اینکه انقلاب اسلامی منبع تمام عیار فرهنگی است، تصریح کرد: باید اعجازهای انقلاب مورد توجه قرار گیرند، چه بسا در مقطعی دشمن رئیس جمهور، نخست وزیر و برخی از نمایندگان مجلس را ترور کرد اما شما مردم اجازه ندادید که انقلاب اسلامی بی رهرو بماند، به طوری‌که ایران به نور چشم جهانیان تبدیل شد.


وی گفت: مساله دیگر امر ولایت فقیه است، بعد از ارتحال امام راحل عنایت پروردگار متعال به انقلاب اسلامی مشاهده شد، از طرفی در دورانی به شدت گرفتار خود تحقیری بودیم که امام راحل خود باوری را به جامعه تزریق کرد، به طوری‌که واژه ما می‌توانیم را سرلوحه کارها قرار دادیم، به طوری‌که پیشرفت‌هایی در طول ۴۵ سال نصیب کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: درست است که با مشکلات اقتصادی  مواجهیم و حق ماست که خواستار رفع آن باشیم و مسئولان باید در این راستا تلاش کنند، اما با وجود مشکلات در جایگاه‌های بالای دنیا در همه عرصه‌ها از جمله پزشکی، فناوری نانو و ... قرار گرفته‌ایم.

نکونام بیان کرد: تلاش دشمن بر انزوا بود اما امروز در جایگاهی قرار داریم که دشمن را منزوی می‌کنیم، در حقیقت عنایت و امدادهای الهی در عرصه‌های مختلف به داد ما رسیده و شاهد نعمات بسیار و دستاوردهای فراوان هستیم.

وی با اشاره به ۲۲ بهمن که روز راهپیمایی و روز اول ماه شعبان است، گفت: این روز از نظر معنوی، فرهنگی و سیاسی روز باعظمتی است.

نکونام با اشاره به روز ۲۰ بهمن و نامگذاری آن در تقویم رسمی کشور به نام روز چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: مراحل طولانی برای نامگذاری این روز در تقویم رسمی کشور صورت گرفت، امسال نخستین سال ثبت این روز ملی در تقویم رسمی کشور است، روز وحدت و همدلی، روز توجه به ظرفیت‌های استان، تقویت عزم و انگیزه به منظور رشد و تعالی همه جانبه و روز هویت‌یابی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: گرچه مسئولان کشوری چهارمحال و بختیاری را با برخی استان‌ها اشتباه می‌گیرند که این مساله ضعف به شمار می‌رود و لازم است با همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود از این روز ملی به خوبی استفاده شود و هویت خود به خوبی نشان و توجه کشور و جهان را به سوی خود جلب کرد، از طرفی بیعت بختیاری‌ها با امام راحل و بیزاری از بختیار به عنوان روز برجسته به شمار می‌رود.

به گفته وی، باید ستادی برای این روز ملی تشکیل شود تا در طول سال تدارک لازم برای روز چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

نکونام با اشاره به تمدن و جامعه متمدن اسلامی، تصریح کرد: شبکه‌ای که پروردگار از آن به عنوان واعتصموا بحبل‌الله جمیعا یاد می‌کند در حقیقت حبل الله شبکه است، یعنی باید جامعه متمدن با شبکه پیوند داشته باشد، از طرفی معرفت، دانش، شناخت، عمل، حسنات، خیرات، صالحات به جامعه عمر می‌بخشد و جامعه‌ای که این مسائل در آن‌ها گم باشد به تمدن نمی‌رسد، همچنین لازم است یک جامعه متمدن به هم پیوسته باشد، زیرا جامعه ایمانی با یکدیگر برادرند، در حقیقت باید در محافل و مجالس به این مسائل توجه شود تا تمدن مهدوی حاصل شود.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در شرایط امروز جهانی موضوع غزه بحث مقابله با حق و باطل است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مساله و جنگ غزه مساله حق و باطل است، زیرا از یک طرف استکبار و سردمداران آن‌ها و از طرف دیگر مظلومان غزه هستند که از خود دفاع می‌کنند، گرچه ممکن است باطل جولان دهد اما این امر مقطعی است و محال است پروردگار از حق پشتیبانی نکند.

وی تاکید کرد: باطل ماندنی نیست زیرا حق از آن خداوند است، مسائلی که جزو سلسله مراتب حق است و در قرآن کریم به آن‌ها اشاره شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha