• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402112014725
  • خبرنگار : 50184

امام جمعه کرمانشاه:

انقلاب اسلامی اتکا به داخل را به ما آموخت

انقلاب اسلامی اتکا به داخل را به ما آموخت

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران اتکا به داخل را به ما آموخت.

حجت الاسلام غفوری در خطبه‌های امروز(۲۰ بهمن) نماز جمعه کرمانشاه با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت‌: انقلاب ایران در کنار برکات معنوی بسیاری همچون استقلال طلبی، استکبار ستیزی، ترویج معنویت در جامعه و... که داشت، دستاوردهای مادی قابل توجهی نیز به همراه آورد. 

امام جمعه کرمانشاه به برخی دستاوردهای مادی انقلاب اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب کشور ما در مسیر پیشرفت قرار گرفت و مردم و جوانان وارد میدان و عرصه مدیریت شدند. انقلاب اتکا به داخل را به ما آموخت و با همین نگاه به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافتیم.

غفوری حفظ ثبات و امنیت و تمامیت ارضی کشور را از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران حکومت پادشاهان گذشته بخش‌های زیادی از خاک کشورمان جدا شد و در دوره پهلوی هم بحرین از خاک ایران جدا شد، اما پس از انقلاب و در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی حتی یک وجب از این سرزمین به بیکانگان واگذار نشد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران موتور پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و فناوری و همچنین ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی را روشن کرد و امروز هزاران شرکت دانش بنیان در کشور در حوزه‌های مختلف فعال هستند و هزار واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم.

وی افزود: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب صادرات غیر نفتی ایران بیش از ۶۰ برابر شده و صنایع ما هم رشد ۱۰ برابری داشته است.

وی افزود: ایران پیش از انقلاب در حوزه تولید علم جایگاهی نداشت و امروز رتبه ۱۶ دنیا را داریم. در حوزه صنعت نیز تنها به مونتاژ مشغول بودیم، اما امروز جایگاه خوبی داریم.

غفوری عنوان کرد: بدون شک ایران اسلامی با همین سرعت و همت در آینده تبدیل به یک ابرقدرت جهانی خواهد شد.

وی به اهمیت حضور در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در انتخابات اسفند ماه بار دیگر مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای به دشمنان نشان خواهند داد که همچنان حامی نظام هستند.

امام جمعه کرمانشاه به سالروز ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: این بیانیه برنامه پیشرفت و ترقی و تعالی نظام است و توصیه می‌شود همگان آن را مطالعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha