• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402112014728
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج:

دولت به فرودگاه، سد آبریز و راه‌آهن یاسوج توجه بیشتری داشته باشد

دولت به فرودگاه، سد آبریز و راه‌آهن یاسوج توجه بیشتری داشته باشد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام‌جمعه یاسوج گفت: دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خصوص نسبت به فرودگاه یاسوج، سد آبریز و راه‌آهن یاسوج توجه بیش از پیش داشته باشد.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ یاسوج با حضور محمدجواد آذری جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به ۲۲ بهمن روز پیروی انقلاب اسلامی افزود: این روز حماسه آفرینی است تا در این روز از اسلام، انقلاب، حریت و استقلال دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: نگاه و رسانه های دنیا به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال است که ان‌شاءالله ملت ایران باشکوه‌تر از گذشته در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به برکات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی استقلال در کشور نبود و مردم تصمیم گیرنده نبودند که نهایت ذلت و خواری بوده‌ است و فساد و فحشا و شراب خواری در خیابان رسمت داشت.

حسینی تصریح کرد: برخی‌ها مغالطه می‌کنند که فساد در جمهوری اسلامی است، اولاً که نیست و اگر هم هست در بین کسانی است که افکار غربی و طاغوتی دارند بنابراین فساد مربوط به نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی نیست.  قبل از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف به نظام غربی وابسته بودیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴۵ سال عمر با برکتش با وجود همه تحریم‌ها، فشارها و تهدیدها و راه خود ادامه می‌دهد. به برکت نظام اسلامی در همه عرصه‌ها رشد و پیشرفت داشته‌ایم و تحریم روی ما آنطور که دشمن بخواهد اثر ندارد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی یک جبهه گسترده را در مقابل استعمار و استکبار تشکیل داده است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: نرخ سواد قبل از انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ درصد بوده در حالی که هم اکنون این نرخ به ۹۷ درصد رسیده است. قبل از انقلاب دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم اما هم اکنون ۴۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب ۲۱۲ مدرسه در این استان وجود داشت که هم اکنون بیش از ۳۰۰۰مدرسه داریم، قبل از انقلاب هیچ دکتر پزشک متخصصی در این استان حضور نداشت اما هم اکنون ۴۵۰ پزشک متخصص در حال خدمت به مردم هستند، همچنین ۱۳ بیمارستان، ۹ شبکه بهداشت درمان و تعداد زیادی خانه بهداشت وجود دارد.

امام جمعه یاسوج گفت: قبل از انقلاب ۱۸ روستا از نعمت آب برخوردار بودند که هم اکنون این تعداد به ۱۴۷۲ روستا رسید، قبل از انقلاب ۳۰ روستای این استان برق داشتند هم اکنون ۱۸۰۰ روستا از نعمت برق بهره‌مند هستند،قبل از انقلاب ۱۰۰ مسجد و حسینیه در این استان وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۷۰۰ مسجد و حسینیه رسیده است، قبل از انقلاب در این استان جاده‌ای نداشتیم، همچنین خانه‌های مردم بیشتر خشتی و گلی بودند و دامداری و کشاورزی رونقی نداشت.

حسینی افزود: سد آبریز از انتظارات و مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از دولت است چرا که این سد تنها سدی است که تمام منافع آن برای مردم او این استان است و ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهند شد که انتظار داریم دولت نسبت به این سد اهتمام و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی بابیان اینکه راه آهن اقلید به یاسوج یکی از نیازهای جدی این است، اظهار کرد: فرودگاه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته دو سه پرواز دارد که این تعداد پرواز مشکلی از مشکلات این استان محروم را حل نمی‌کند، فرودگاه این شهر باید روزانه فعال باشد که اگر مسافری خواست صبح به تهران سفر کند و بعد از ظهر برگردد مشکلی نداشته باشد نه اینکه مردم و مسئولان این استان مجبور شوند برای سفر به تهران فرودگاه‌های سایر استان‌ها استفاده کنند، این فرودگاه با این وضعیت کمکی به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند و و مسئولان ملی برای سفر با استان وقتی متوجه می‌شوند که فرودگاه یاسوج پرواز ندارد و باید از طریق فرودگاه شیراز سفر کنند، از سفر کردن به این استان منصرف می‌شوند و می‌گویند با این وضعیت نمی‌آییم.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: دولت نسبت به پتروشیمی شهرستان چرام توجه داشته باشد، استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع مادی و معنوی است، نیروی انسانی این استان هرجا رفتن، درخشیدند، این استان ۱۰ درصد روان آب کشور را دارد، ۲۵ درصد نفت صادرات کشور از این استان است بنابراین شایسته است به این استان تمام شیعه و همیشه در صحنه بیشتر از پیش توجه و کمک شود.

حسینی با اشاره به انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تصریح کرد: همه مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه خلق خواهیم کرد و شرکت در انتخابات حق و تکلیف است و وظیفه ما رای دادن است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برخی داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند و برخی نیز تایید صلاحیت نشدند که تعدادی از آنها سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارند این تایید صلاحیت نشدن به این معنا نیست که جای دیگری نمی‌توانند کار کنند بلکه در عرصه‌های دیگر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. تایید یا عدم تایید صلاحیت مسئله‌ای است که قانون تعیین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha