• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402112014790
  • منبع : صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوانی برای اکتساب یک فناوری با حمایت صندوق نوآوری

فراخوانی برای اکتساب یک فناوری با حمایت صندوق نوآوری

نود و هفتمین فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت جداسازی وزیکول‌های برون‌سلولی از مایعات بیولوژیک» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک گروه پژوهشی از دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد.

به گزارش ایسنا، جداسازی وزیکول‎‌های برون‌سلولی (sEVs) در بسیاری از پژوهش‌های پزشکی و زیستی مورد توجه قرار گرفته است. در زمینه بالینی به دلیل آن‌که وزیکول‌ها، حامل مواد ژنتیکی سلول سرطانی (DNA, RNA, Lnc RNA, miRNA) هستند، از آنها جهت تشخیص بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌ها استفاده می‌شود. این ذرات توانسته‌اند گشایشگر مسیر جدیدی در تشخیص سریع‌تر و بادقت‌تر بیشتر بیماری‌ها باشند. علاوه بر این، وزیکول‎‌های برون‌سلولی به عنوان عامل بدون سلول در سلول‌درمانی و تولید واکسن حائز اهمیت هستند. بیوپسی مایع امروزه به شکلی وسیع در تحقیقات بالینی سرطان مورد استفاده قرار گرفته و کاربردهای بالینی گوناگونی در تشخیص‌های مختلف دارد. امروزه استفاده از این وزیکول‌ها به عنوان بیوپسی مایع نسبت به cfDNA به دلیل پایداری بالاتر، حجم بیشتر در مایعات بدن و محتویات ژنتیکی و متابولیت‌های غنی‌تر، بیشتر مورد توجه قرار دارد.

در این طرح پژوهشی، دستیابی به ابزار جداسازی وزیکول‎‌های برون‌سلولی از مایعات بیولوژیک که قابلیت جداسازی (۸)۱۰*۵۰۰ نانوذره اگزوزوم از ۵۰۰ میکرولیتر مایع بیولوژیک مانند پلاسما را دارند، مدنظر است. همچنین کسب دانش فنی جداسازی زیرجمیعت‌های وزیکولی با اندازه‌های ۵۰ تا ۲۰۰ نانومتر از دیگر اهداف این طرح است.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

گروه‌های پژوهشی تا روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir  ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha