• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112014807
  • خبرنگار : 50283

فردا؛

اولین جشنواره طبخ کیلکا در بندرانزلی برگزار می‌شود

اولین جشنواره طبخ کیلکا در بندرانزلی برگزار می‌شود

ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات استان گیلان از برگزاری اولین جشنواره طبخ کیلکا در اسکله صیادی بندرانزلی خبر داد.

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره از ساعت ۱۴ شنبه ۲۱ بهمن ماه آغاز می شود و شرکت در آن برای عموم شهروندان آزاد است.

مدیرکل شیلات گیلان تصریح کرد: ۱۵ گروه در این جشنواره شرکت دارند و به سه غذای برگزیده، همچنین تزئین برتر جوایزی اهدا و همه شرکت‌کنندگان لوح حضور در جشنواره دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره افزایش مصرف انسانی کیلکا در سبد غذایی خانوارهاست، افزود: در حال حاضر مصرف این ماهی تا ۵ درصد رسیده و به دنبال افزایش مصرف انسانی آن تا ۱۰ درصد هستیم.

اولین جشنواره طبخ کیلکا در بندرانزلی برگزار می‌شود

خلیلی با اشاره به اینکه کیلکا منبع غنی پروتئین، امگا ۳ و مواد معدنی دریایی است، تصریح کرد: افزایش مصرف انسانی کیلکا از گذشته در برنامه توسعه آبزی مصرفی شیلات بوده و طی پروسه ۱۵ ساله در بیشتر دستوراتی که کمیسیون عالی بهره‌برداری صادر می‌کند ورود کیلکا به سبد غذایی خانوارها به صورت تازه خوری همچنین محصولات فرآوری مورد توجه است.

 مدیرکل شیلات گیلان تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی برای تشویق مصرف انسانی این ماهی که دارای ارزش غذایی بالایی است، انجام می شود ضمن اینکه نشاط اجتماعی را به همراه دارد و امیدواریم طی سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بندر فعال کیلکاگیر استان گیلان در بندرانزلی است، گفت: ۳۰ شرکت در این زمینه فعالیت دارند و سالانه در حدود ۶ هزار تن صید کیلکا انجام می‌شود.

اولین جشنواره طبخ کیلکا در بندرانزلی برگزار می‌شود
مدیرکل شیلات گیلان تاکید کرد: در حال حاضر یک کارخانه فرآوری کیلکا در استان فعالیت دارد و پس از بسته‌بندی، محصولات را به استان‌های مختلف از جمله خوزستان، فارس، کرمان و جنوب خراسان که تقاضای بالایی دارند ارسال می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: واحد دوم هم به زودی برای تولید محصولات تن پاک ماهی وارد مدار تولید شیلاتی استان می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha