• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402112014877
  • خبرنگار : 71038

برگزاری جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بورکینافاسو

برگزاری جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بورکینافاسو

جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کشور آفریقایی بورکینافاسو برگزار شد.‌

به گزارش ایسنا، جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در «واگادوگو» به میزبانی مجتبی فقیهی سفیر کشورمان و با حضور آقای کیلم دوتامبلا نخست وزیر بورکینافاسو، سرژ پودا وزیر بازرگانی و صنایع، ژنرال کولیبای وزیر دفاع و کهنه سربازان، خانم استلا ال دین قائم مقام وزیر خارجه، جمعی از سفرای خارجی و روسای سازمان های بین المللی، مقامات سنتی وقبایلی پایتخت و دیگر مدیران ارشد دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.      
    
براساس اعلام سفارت ایران در بورکینا فاسو، در این برنامه مجتبی فقیهی سفیر ایران طی سخنانی راز ماندگاری و قدرتمند تر شدن مداوم جمهوری اسلامی ایران را طی ۴۵ سال گذشته، استقلال در فلسفه سیاسی و ملی کردن اندیشه سیاسی ایرانی مبتنی بر شریعت اسلام و مردم سالاری دانست و یادآور شد: قرض گرفتن اندیشه و نظام سیاسی از دیگران هرگز موجب قدرت نشده و  کشور وارد کننده اندیشه را تابع همیشگی فرهنگ و سیاست کشور صادر کننده می کند.

خانم استلا ال دین کابوره، وزیر نماینده مسئول امور خارجه (قائم وزیرخارجه ) که در این جشن حضور داشت، در سخنرانی خود اظهار کرد که دو کشور روابط دوستی و همکاری "عالی" را بر اساس مشارکت "مثمر" و احترام به حاکمیت حفظ می کنند.

این مقام ارشد بورکینایی تصریح کرد: برای ما ایران الگوی حاکمیت و مقاومت است. ما باید از شجاعت و مقاومت او در مواجهه با شرایط دشوار بین المللی که بر تهران تحمیل شده بود درس بگیریم.

وی افزود: ما همچنین باید از مبارزه جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ارزش‌هایش درس بگیریم، در دنیایی که هر روز تحت آزار و اذیت تأثیرات خارجی قرار می‌گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha