• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112114959
  • خبرنگار : 50405

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

در تمام این ۴۵ سال در عرصه‌های جهانی برای حفظ آرمان‌هایمان در حال نبرد بودیم

در تمام این ۴۵ سال در عرصه‌های جهانی برای حفظ آرمان‌هایمان در حال نبرد بودیم

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما در تمام این ۴۵ سال در عرصه‌های بین‌المللی برای حفاظت از آرمان‌هایمان در حال نبردهای متعدد بودیم. مردم ما در تمام نسل‌ها، پای آرمان‌های انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.

احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استقلال یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب بود که امروز به واسطه تحقق آن، کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر تفاوت‌های ملموس دارد. امروز کشور ما به طور کامل از مرزهای خود صیانت می‌کند و بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه، هیچ نیروی مستشاری بیگانه و هیچ پایگاه نظامی خارجی در خاک ما وجود ندارد و همچنین بر خلاف پیش از انقلاب که سفرای یکی، دو کشور به ما دستور می‌دادند، امروز به هیچ گونه امر و نهی خارجی در کشور ما توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما هویت مستقل خود را مدیون انقلاب اسلامی است، افزود: همچنین یکی از دیگر اهداف انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری و اتکای به رای مردم بود که امروز محقق شده است و مردم ما در چهارچوب انتخابات، سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این‌ها، با وجود تحریم‌های ظالمانه و گسترده، کشور ما دارای یک نظام سیاسی مستقل است و در تمام زمینه متکی به داخل هستیم. بسیاری از خودکفایی‌های حاصل‌شده در بخش‌های مختلف، ناشی از تحریم‌هاست. ایران اسلامی برای حفظ غرور ملی خود، در تمام این ۴۵ سال در جنگ نظامی و سپس در جنگ‌های اقتصادی و سیاسی مقاومت کرد و امروز مقتدرانه روی پای خود ایستاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوریت و اسلامیت دو پایه اصلی انقلاب و نظام ما هستند، عنوان کرد: ما کماکان بر روی آرمان‌های انقلاب ۵۷ ایستاده‌ایم. ما اگر می‌خواستیم از این آرمان‌ها عقب‌نشینی کنیم، در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و در نتیجه فشارهای شدید آن زمان، دست از آرمان‌های خود برمی‌داشتیم. ما در تمام این ۴۵ سال در عرصه‌های بین‌المللی برای حفاظت از آرمان‌هایمان در حال نبردهای متعدد بودیم. مردم ما در تمام نسل‌ها، پای آرمان‌های انقلاب بوده و هستند و خواهند بود و امیدواریم این هویت باعث تقویت بیش از پیش اقتدار کشور ما شود.

انتهای پیام ‎

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha