• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402112115197
  • خبرنگار : 71038

در دیدار با امیرعبداللهیان

رهبران گروه‌های فلسطینی: زمان به نفع مقاومت است/ نشانه‌های قطعی پیروزی ظاهر شده است

رهبران گروه‌های فلسطینی: زمان به نفع مقاومت است/ نشانه‌های قطعی پیروزی ظاهر شده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بیروت سفر کرده است با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «اسامه حمدان»، از رهبران جنبش حماس و «جمیل مزهر»، معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین حضور داشتند، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و جنگ علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

‎رهبران گروه‌های مقاومت در این دیدار ضمن تشریح وضعیت میدانی نوار غزه و ایستادگی قهرمانانه مقاومت و مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری در بیش از چهار ماه گذشته تاکید کردند: در نتیجه ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است.

رهبران گروه‌های فلسطینی: زمان به نفع مقاومت است/ نشانه‌های قطعی پیروزی ظاهر شده است

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آنها در این دیدار تاکید داشتند که ‎ زمان به نفع مقاومت است و دشمن صهیونیستی در حالی که تحت فشارهای فزاینده داخلی و بین‌المللی قرار گرفته، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است.

‎رهبران گروه‌های مقاومت ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش و حمایت‌های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نیز گروه‌های محور مقاومت در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کردند و تحرکات گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته را در حمایت از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در سطح جهانی موثر دانستند.

رهبران فلسطینی همچنین بر اهمیت وحدت صفوف فلسطینی در مرحله اداره نبرد میدانی و سیاسی کنونی و مرحله پس از پیروزی برای رسیدگی به مشکلات مردم نوار غزه در نتیجه پیامدهای این جنگ تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت در میدان، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی این بود که مساله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد و مقاومت نیز توانست جایگاه و نقش غیرقابل انکار خود را در صحنه فلسطین و معادلات منطقه، تثبیت کند.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر اولویت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری، اهمیت اتخاذ موضع یکپارچه و متحد گروه‌های فلسطینی در مدیریت ابتکارهای سیاسی مطرح شده برای پایان جنگ علیه غزه، امدادرسانی به مردم بی‌پناه غزه و تبادل اسرا را یادآور شد.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های هفته‌های اخیر خود با مقامات کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، افزود: این تنها ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی هستند که از حق انحصاری برای تعیین سرنوشت خود برخوردارند و دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید از تحمیل طرح‌های خود از خارج از فلسطین بر ملت فلسطین خودداری کنند و اجازه دهند ملت فلسطین درخصوص سرنوشت خویش و بر اساس ساز و کارهای مورد توافق فلسطینی تصمیم بگیرند.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha