• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402112115289
  • خبرنگار : 50444

طی ۱۰ ماه انجام شد؛

انجام بیش از ۵ هزار زایمان در بیمارستان بنت الهدی بجنورد

انجام بیش از ۵ هزار زایمان در بیمارستان بنت الهدی بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد از انجام بیش از پنج هزار و ۵۰۰ زایمان در بیمارستان بنت الهدی بجنورد طی امسال خبر داد.

دکتر صدیقه تقدیسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی امسال ۱۸ هزار و ۱۴۷ نفر از مراجعان به بیمارستان بنت الهدی بجنورد خدماتی در بخش های بستری، پرناتالوژی و ناباروری با تعرفه دولتی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۹۲ بیمار از خدمات بخش بستری در این بازه زمانی بهره مند شده اند، افزود: در این مدت پنج هزار و ۵۹۴ زایمان در این بیمارستان انجام شده که سه هزار و ۴۰۴ مورد  از آن ها طبیعی بوده است.

وی با بیان اینکه با احتساب تولدهای چندقلوزایی، پنج هزار و ۶۶۵ تولد زنده در این مدت ثبت شده است، گفت: دو هزار و ۶۸۲ مورد از نوزادان متولد شده دختر و دو هزار و ۹۸۳ نوزاد نیز پسر بوده اند.

دکتر تقدیسی با بیان اینکه بخش پریناتالوژی این بیمارستان نیز همراه با کادر مامایی مجرب فعال است، عنوان کرد: مراقبت از مادران باردار مبتلا به دیابت بارداری، فشارخون بارداری، پیلونفریت، کیسه آب پاره، دردهای زودرس زایمان، داشتن تهوع و استفراغ بارداری، خونریزی و... در این بخش انجام می شود.

سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد ادامه داد: در این بخش، مادران بارداری که در شرایط پرخطر قرار دارند، برای کنترل مشکلات پزشکی و جلوگیری از مرگ و میر و عوارض مادری و جنینی، بستری می‌شوند که امسال ۵۳۴ نفر از خدمات این بخش بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه خدمات ناباروری سطح دو و سه نیز در این بیمارستان برای مراجعان و زوج های نابارور زیر نظر فوق تخصص ناباروری ارائه می شود، عنوان کرد: در بازه زمانی اعلام شده پنج هزار و ۱۲۱ نفر به این مرکز مراجعه کرده اند که ۴۸ نفر از مراجعان از خدمات IVF، ۹۰ نفر از خدمات IUI و ۳۰۹ نفر نیز از خدمات IO بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha