• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112115434
  • خبرنگار : 30147

همزمان با دهه فجر

دومین مرکز جامع تصویربرداری پیشرفته شرق کشور در نیشابور به بهره‌برداری رسید

دومین مرکز جامع تصویربرداری پیشرفته شرق کشور در نیشابور به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با چهل و پنجمین پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی، دومین مرکز جامع تصویربرداری پیشرفته شرق کشور در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن نیشابور به بهره‌برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، ۲۱ بهمن در این مراسم گفت: این مرکز تصویربرداری مجهز به دستگاه‌های ام آر آی ۱.۵ تسلا، سیتی اسکن ۱۶ اسلایس، سیتی آنژیوی ۱۲۸ اسلایس، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی، ماموگرافی و اپی جی OPG است.

مجید درودی با تقدیر از دست اندرکاران حوزه درمان دانشگاه در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این مرکز تصویربرداری افزود: با توسعه زیرساخت‌های مناسب از جمله راه‌اندازی و بازسازی و نوسازی ساختمان و خرید تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز این مرکز بالغ‌بر ۱۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت و بانک جهانی خدمات تصویربرداری پیشرفته را برای خدمت به مردم نیشابور ارائه دهیم.

وی گفت: با راه‌اندازی این مرکز شاهد کاهش بازه زمانی روند نوبت‌دهی ‌ام آر ای در بیمارستان حکیم و هم چنین رفت و آمد مردم برای دریافت این خدمات به مراکز استان هستیم.

درودی در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در پویش سلامت در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: نیشابور با غربالگری بیش از ۹۵ درصد در بین شهرستان‌های خراسان رضوی بالاترین آمار پویش سلامت را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۳۶۷ هزار نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ بیمار دیابتی، دو هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون، ۶۵ هزار نفر بیماران پره دیابت و ۳۷ هزار و ۸۰۰ بیمار پره فشارخون شناسایی شدند.

وی گفت: در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک بخش جراحی قلب باز را در نیشابور به عنوان قطب دوم غرب استان راه‌اندازی کنیم تا مردم شریف نیشابور از مراجعه به شهرهای بزرگ برای انجام این عمل بی‌نیاز شوند.

۱۶ هزار تحت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بیمارستان‌های کشور افزوده شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در ادامه مراسم گفت: در دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور افزوده شد.

مهدی دونده ضمن تبریک دهه فجر گفت: خدا را شاکریم که امروز شاهد به ثمر نشستن چنین توفیقاتی برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم شریف نیشابور هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای سلامت به بیان برخی از دستاوردهای دولت سیزدهم از جمله مدیریت بیماری همه‌ گیری کرونا با واردات واکسن، تحت پوشش قرار دادن ۴۰ میلیون نفر از هم‌وطنان تحت پوشش بیمه رایگان، توسعه فضاهای بهداشتی درمانی و بیمارستانی و افزودن ۱۶ هزار تخت در این دولت به تخت‌های بیمارستانی و اولویت بخشیدن به تکمیل پروژه‌های ناتمام در کشور پرداخت.

در ادامه مراسم نام رسمی بیمارستان سوم نیشابور با ۲۰۵ تخت به نام بیمارستان عطار نیشابوری اعلام شد و فرماندار ویژه نیشابور خواستار تسریع در روند ساخت این بیمارستان و بیمارستان شهرستان فیروزه برای تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی برای جمعیت ۵۴۰ هزار نفری نیشابور بزرگ شد.

رییس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن همچنین در این مراسم گفت: مرکز تصویربرداری مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن در ۱۰ ماه نخست امسال بالغ‌بر ۵۰ هزار خدمت شامل ۲۶ هزار و ۳۵۵ خدمت تصویربرداری بستری و ۲۴ هزار و ۲۳۸ خدمت تصویربرداری بستری برای بیماران و مراجعین انجام داده است.

احمد درودی، افزود: مرکز تصویربرداری مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن در حاشیه خیابان امام خمینی، ضلع غربی بیمارستان روبروی هتل امیران به مراجعین خدمات تصویربرداری سرپائی و بستری ارائه می‌کند.

بخش VIP مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم افتتاح شد

همچنین در مراسم دیگری رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم از افتتاح  بخش VIP، به منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و مراجعین این مرکز خبر داد.

محمد شورورزی اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی، این مرکز به عنوان اولین مرکز دولتی با ارائه خدمات VIP در سطح شهرستان است.

وی افزود: بخش VIP بخشی است که امکانات هتلینگ بهتری را مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت متبوع به نسبت بخش عادی به مراجعین ارائه می‌دهد و شامل ۵ اتاق با تمام امکانات از جمله تخت ویژه بیمار، تخت و کاناپه همراه، مبلمان، میز غذاخوری، ماکروفر، یخچال، LCD، اینترنت همراه، سرویس بهداشتی و حمام مجزا می‌شود که تعرفه آن طبق تعرفه‌های ابلاغی است.

 رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم در پایان بیان کرد: با آغاز فعالیت بخش VIP، بیماران در این مرکز خدمات ویژه رفاهی دریافت می‌کنند و امیدواریم بتوانیم خدماتی درشان مردم شهرستان ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha