• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112115465
  • خبرنگار : 50590

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

حضور مردم در انتخابات برای نظام امنیت‌ساز است

حضور مردم در انتخابات برای نظام امنیت‌ساز است

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات برای نظام امنیت ساز است، گفت: مشکلات معیشتی وجود دارد و مردم حق مطالبه گری دارند اما نباید اجازه بدهیم دشمن ما را از مسیر صحیح منحرف کند و به سمتی و سویی که خودش می‌خواهد، بکشاند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی عصر شنبه، ۲۱ بهمن در مراسم بزرگداشت حماسه ۲۱ بهمن مردم همدان با محوریت شهید محراب آیت‌الله مدنی، اظهار کرد: در دنیای امروز که در جنگ غزه بیش از ۳۰ هزار بی‌گناه کشته می‌شوند، عدالت به عنوان گمشده بشر است. دنیای امروز را ظلم و ستم فراگرفته است و انسان به دنبال عدالت می‌گردد، در دنیایی زندگی می‌کنیم که صحبت از حقوق بشر است اما جنایت‌های خودشان را عادی سازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت و رویکردهای سیاسی و اقتصادی قبل از انقلاب اسلامی همه سود محور و کاملا مادی بود، افزود: در دنیای امروز هم مادیات مهم است اما یک ملت تصمیم گرفتند مقابل این تناقض بایستند، این ملت رهبری به نام امام خمینی(ره) داشتند، ایشان یک رویکرد عدالت محور داشت و شعارش آزادی، جمهوریت و اسلامیت و حرکت در حوزه اسلامی آرمان‌های انسانی بود، بشر امروز در عرصه معنویت نیاز به حرف نو داشت و امام خمینی(ره) این سخن نو را عنوان کردند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام(ره) بسیار به نقش مردم اهمیت می دادند، خاطرنشان کرد: اگر آرمان‌ها و پیروزی به دست آمد چون امام(ره) مردم را ستون جامعه می‌دانستند و حاکمیت ایشان پشتوانه مردمی داشت.

شعبانی‌موثقی تأکید کرد: امروز دشمن به دنبال جدایی مردم از حاکمیت است اما فرد فرد ما با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند باید نشان دهیم که دشمن توانایی جدا کردن پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی ایران که مردم شهید پرور هستند را ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان نیز گفت: دستاوردهای نظام را باید به جوانان نشان داد چرا که رسانه‌های معاند غربی با استفاده از فضای مجازی در حال مخدوش کردن ذهن جوانان است.

حسن رضانیا افزود: نهضت های قبل از انقلاب اسلامی به علت نبود هم افزایی موفق نبودند. ولایت اجتماعی مهمترین رکن برای هم افزایی است و امروز اگر بخواهیم جوانان ما پای صندوق های رأی بیایند باید دستاوردهای نظام را نشان داد باید گفت که رژیم ستم شاهی در چه نقطه‌ای بود و امروز ما با توکل بر خدا و حمایت رهبر معظم انقلاب در نزدیک قله هستیم.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان مانند گذشته رأی خواهند داد اما برای موفقیت نیاز به جوانان است، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم دانشگاهی‌ها را به پای رأی بیاوریم. امروز برای موفقیت باید در ۱۱ اسفند در سرنوشت کشور شرکت کرد و جلوی توطئه‌های دشمن در فضای مجازی را گرفت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان همدان نیز گفت: خوشبختانه امسال نخستین سالی است که ۷۸ درصد از ثبت نام کنندگان برای انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند به طوریکه در برخی شهرستان‌ها ۶۵ نفر برای یک کرسی رقابت می‌کنند و کمتر منتخبان ۲۷ نفر برای یک کرسی است.

حجت‌الاسلام جلال مرادی افزود: خوشبختانه انتخابات در بهترین شرایط برگزار می شود به طوریکه از نظر سلامت، حضور پررنگ مردم، مشارکت و همراهی و هم افزایی مردم در اوج است.

وی افزود: ۱۱۷۰ نفر در پیش ثبت نام حضور پیدا کردند که از این تعداد ۵۵۷ در ثبت نام نهایی بوده است که امیدواریم در مشارکت هم در ۱۱ اسفند به اوج خودش برسد و همه مسئولان در تلاش هستند که میزان مشارکت به بیشترین حد خودش برسد.

فرماندار همدان نیز گفت: همدان روزهای پر افتخار و گران سنگی را پشت سر گذاشته است و قبل از انقلاب که تاریخچه پررنگی دارد و نام همدان درخشیده و به بهترین نحوه نشان داده شده یکی از حرکت‌های بزرگ حماسی ۲۱ بهمن بود و این روز با محوریت آیت الله مدنی مقطع خوبی برای پرداخته شدن به آن است.

مسلم مخفی افزود: مقام معظم رهبری ازسال تحویل تا اکنون به مسأله‌ مهم انتخابات همواره اشاره داشتند و مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند بار دیگر با ایشان هم پیمان می شوند.

وی با بیان اینکه باید به نیروهایی که در تکیه ها، مساجد و حسینیه‌ها حضور دارند بیشتر توجه شود، خاطرنشان کرد: این افراد خواص هستند که وظیفه ای سنگینی بر دوش آن‌ها است، همان افرادی که با هم افزایی و هم فکری تصمیم‌های شایسته ای برای نظام می گیرند و امیدواریم راهپیمایی و انتخابات پرشوری را در دارالجهاد و دارالمومنین همدان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha