• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112115500
  • خبرنگار : 50416

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان:

۲۳ تصفیه‌خانه در دولت سیزدهم در همدان افتتاح شده است

۲۳ تصفیه‌خانه در دولت سیزدهم در همدان افتتاح شده است

ایسنا/همدان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۳ تصفیه خانه در استان همدان افتتاح شده است، گفت: امروز شش طرح زیست محیطی در استان همدان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح شد.

سیده‌مریم محمدی شنبه ۲۱ بهمن در این مراسم که در شهرستان ملایر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست همزمان با افتتاح ۴۶ پروژه در سراسر کشور انجام شد، دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاوردهای  ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: استان همدان مفتخر است در این ایام مبارک  همزمان با سراسر استان های کشور شش پروژه زیست محیطی را در حوزه انسانی و طبیعی با اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال افتتاح کند.

محمدی ادامه داد: این پروژه ها شامل احداث و تجهیز پاسگاه محیط بانی گلپرآباد، تصفیه خانه شن و ماسه شهرداری رزن، ایجاد سیستم پایش تصویری منطقه حفاظت شده لشگردر، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب واحد خشکبار حسنوند، ایجاد سیستم فیلتراسیون معدن دولومیت دره بادام و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب واحد خشکبار کاشانی است.

وی با اشاره به نقش تصفیه خانه های ایجاد شده در کاهش آلایندگی های هوا و پساب در حوزه محیط زیست انسانی گفت: از روش های مهم  سازگاری با تغییرات اقلیمی و خشکسالی، استفاده و بازچرخانی مجدد از آب توسط واحدهای صنعتی است.

محمدی مطرح کرد: با افتتاح واحد شن و ماسه رزن با بحث بازچرخانی آب می توان  مجدد آب را در چرخه استفاده کرد و این واحدهای صنعتی نیز این پساب را که قبلا دور ریز بوده، برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هدف از افتتاح واحد پاسگاه محیط بانی و هوشمند را ارتقاء مناطق و تنگ کردن عرصه برای شکارچیان و متخلفان محیط زیستی خواند و گفت: دو منطقه حفاظت شده بزرگ استان همدان یعنی منطقه حفاظت شده لشگردر و گلپر آباد در ملایر است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ملایر واحدهای صنعتی زیادی دارد، ضروری است این واحدها همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند و امیدواریم با همکاری و تلاش درآینده ای نزدیک شاهد افتتاح  طرح های زیست محیطی بیشتری در استان باشیم.

مدیر تولید کارخانه کشمش ملایر نیز با اشاره به سابقه فعالیت ۳۸ ساله این کارخانه گفت: این واحد صنعتی با دو خط تولید در حال فعالیت است و از ۱۲ سال پیش مجوز فاضلاب شهری را دریافت کرده و تصفیه خانه آن امروز افتتاح شد.

محمد بهزادی با بیان اینکه این تصفیه خانه با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال، پساب این واحد را تصفیه می کند، خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی با دو خط تولید و ۶۰ نفر اشتغال مستقیم، سالانه بین ۸۰۰۰ تن تولید دارد که به کشورهای مختلف اروپایی صادر می شود.

۲۳ تصفیه‌خانه در دولت سیزدهم در همدان افتتاح شده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha