• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402112215538
  • خبرنگار : 50441

ششمین شب جشنواره فیلم فجر در شیراز؛

پرویز و احمد، حال تالار حافظ را خوب کردند

پرویز و احمد، حال تالار حافظ را خوب کردند

ایسنا/فارس یک شب مانده به پایان جشنواره فیلم فجر در شیراز، دو فیلم درباره دو شخصیت بزرگ کشورمان باعث رضایت‌مندی سینما دوستان در شهر فرهنگ و ادب شد.

شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه ابتدا فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی به نمایش درآمد. فیلمی که خیلی‌ها با دانستن موضوع آن مشتاق به دیدنش بودند.

۲۰ سال پس از واقعه زلزله بم، فیلمی درباره این خاطره دردناک کشورمان ساخته شد که در آن به تلاش قهرمانانه عده‌ای برای نجات جان بازماندگان حادثه می‌پردازد.

قهرمان اصلی فیلم، شهید احمد کاظمی است که با روحیه‌ای مثال زدنی و تجربیاتی که از دفاع مقدس آموخته، کارهایی به ظاهر نشدنی را عملیاتی می‌کند.

پرویز و احمد، حال تالار حافظ را خوب کردند

برخلاف برخی فیلم‌های جشنواره امسال که کسالت‌بار بودند و تماشاگران برای پایان آن‌ها لحظه شماری می‌کردند، «احمد» اکثریت مخاطبان را تا پایان به خود جذب کرده بود.

هرچند در جلسه نقد و بررسی دو منتقد حاضر در سالن غزل، ایرادهایی را به فیلم وارد کردند. از جمله اینکه چرا در این فیلم، تمام اقدامات مهم ۲۴ ساعت ابتدایی روز حادثه به پای شهید کاظمی و یارانش نوشته شده است.

پرویز و احمد، حال تالار حافظ را خوب کردند

 یکی از منتقدان با بیان اینکه چنین رویکردی در اکران عمومی ممکن است به واکنش منفی از سوی مخاطبان عام بیانجامد، گفت: در اینکه شهید کاظمی رشادتی مثال زدنی در واقعه بم به خرج داده است، شکی نیست. اما در فیلم، مساله طوری بیان شد که تلاش‌های سایر گروه‌ها، به عنوان مثال جمعیت هلال احمر شیراز که به عنوان یکی از نخستین گروه‌ها به کمک مردم این شهر رفت، به طور کلی نادیده گرفته شد.

همچنین به برخی اغراق‌های و آلوده کردن فضای فیلم به سیاست، دیگر ایرادهایی بود که به سازندگان این فیلم گرفته شد، اما در مجموع شاهد رضایتمندی مخاطبان از احمد بودیم.

دومین فیلمی که شنبه شب روی پرده تالار حافظ اکران شد، «پرویز خان» ساخته علی ثقفی بود. فیلمی درباره پرویز دهداری، سرمربی فقید و خوشنام تیم ملی کشورمان.

سعید پورصمیمی با بازی در نقش پرویزخان، به وضوح توانست دل مخاطبان شیرازی را به دست بیاورد. کارگردان به خوبی روی خاطرات و نوستالژی‌های فوتبال دوستان دست گذاشته بود تا در نهایت یک فیلم دوست داشتنی و در عین حال تاثیرگذار را به جشنواره امسال تحویل دهد.

پرویز و احمد، حال تالار حافظ را خوب کردند

«پرویزخان» شنبه شب علاوه بر اینکه در تالار حافظ بارها واکنش‌های مثبت حضار را برانگیخت، در همین شب نامزد ۶ سیمرغ بلورین نیز شد.

بهترین جلوه‌های بصری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، بخش‌هایی هستند که پرویزخان در آنها نامزد دارد و باید دید یکشنبه شب چه توفیقی در کسب سیمرغ خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شیراز، یکشنبه شب با انیمیشن «شمشیر و اندوه» و سپس با فیلم سینمایی «باغ کیانوش» به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha