• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112215606
  • خبرنگار : 50038

/یادداشت/

ایرانِ من! تاریخ تو را باید با افتخار و غرور تورق کرد

ایرانِ من! تاریخ تو را باید با افتخار و غرور تورق کرد
عکس آرشیوی است

ایسنا/همدان در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ بود که این مهد کهن تمدن بشری؛ ایران دوباره زنده شد، جان گرفت و در سایه انقلاب اسلامی از زیر یوغ دژخیمان زمانه خارج شد، گویی دوباره متولد گشت و حالا امروز این انقلاب اسلامی در جشن تولد چهل و پنج سالگی‌اش بالغ و کامل شده است.

انقلاب اسلامی ایران، به اندازه طول تاریخ بشریت قدمت دارد چراکه ریشه اش ظلم ستیزی بوده و آزادگی و استقلال، این ملت در گذر قرن‌ها و دهه‌ها رنج کشیدند، خون دادند، جوان دادند، لبخندهای بانوان و مادران این سرزمین به اشک‌ها بدل شد، سرداران رشید و بی مانندی همچون سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سر سربازان فدایی میهن چون حججی‌ها رفتند تا ایران همچنان سربلند و سر سلامت باقی بماند.

این انقلاب نهالی است که درگذر از طوفان حوادث، ریشه دوانیده، قد کشیده، شاخ و برگ گسترانیده و سایه اش به کشورهای و ملت های مسلمان جهان رسیده و هر روز تنومندتر می شود، اکنون انقلاب اسلامی ایران به سرتاسر جهان صادر شده و تشعشعاتش در یمن، عراق، فلسطین و غزه، چشم دشمنان را نشانه رفته است.

وطنم، روی خاکت با احترام قدم می گذارم چراکه در جای جای تو خون پدری، برادری، فرزندی و همسری ریخته شده و آلاله های سرخ تو را آبیاری کردند تا عطر استقلال و آزادگی ات تا ابد به مشام همه مردمان ستمدیده دنیا برسد و خروش علیه ظلم و جور زمانه را بیاموزند.

ایرانِ من! 

تاریخ تو را باید با افتخار و غرور تورق کرد؛ نام بزرگ مردان این دیار از آرش کمانگیر و ستارخان و باقرخان گرفته تا امیرکبیر و میرزا کوچک خان جنگلی، تا فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس چون ابراهیم همت، مهدی باکری، زین الدین، حسین خرازی، حسن باقری، احمد متوسلیان، خلبان عباس بابایی، محمد علی جهان آرا، محمد رضا دستواره، مصطفی چمران، علی چیت سازیان، محسن وزوایی، خلبان جواد فکوری، حاج حسین بصیر ... که هرکدامشان یک ملت برای یک ملت بودند، تا می آییم نزدیک تر محسن حججی، سردار حسین همدانی و سپهبد قاسم سلیمانی و صف طویل شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و ... همه و همه گواه روشن این مدعاست که ملت برای این سرزمین جان می دهند اما ذره ای از خاکت را هرگز...

ایرانِ من! تو مهد بزرگترین تمدن کره زمینی، تاریخ و تمدنی ۱۰ هزار ساله در لایه های درونی تو جای گرفته، خاکت کیمیا و حاصلخیز، معادنت غنی، منابع نفت و گازت چشم طمع دژخیمان زمانه را به سوی خود جلب کرده و سال ها در بی کفایت پادشاهان دوران ظلم و جور گذشته به یغمایشان برند و ثروت های ترا تارج کردند... و اما مردمانت؛ از نسل آب و آفتاب و آئینه هستند و مهربان، نوع دوست و پای کار و نستوه...

به افق‌های دور می‌نگرم، به قله‌های برافراشته دماوند و سلسله جبال البرز و زاگرس، به رازهای نهفته در دل این همه عظمت الهی... صدای چکاچک شمشیر دلیر مردانت و درایت شیر زنانت در لابه‌لای گذر زمان هنوز در گوش تاریخ زنده است و حالا با صدای پوتین‌های سربازان و مرزبانانت گره خورده و با افق چشمان معصومانه کودکان و نوجوانان هم راستا شده، هم برای تو هم برای مظلومیت یک ملت آزاده.

غمت نباشد ایرانِ من، پرچم سه رنگ مزین به نام مقدس «الله» تو حالا به دست همرزمان غیور حاج قاسم سلیمانی و در جبهه مقاومت و ایستادگی است؛ همان مردانی که تنها نامشان تمام معادلات اسرائیل و آمریکا را به هم می‌ریزد چه برسد به تدابیر نظامی کورشان!

اینان از نسل باکری‌ها و همت‌ها هستند و مقتدارانه راه پر فراز و نشیب دفاع از آرمان هایت را برای رسیدن به سر منزل مقصود ادامه می‌دهند.

این چهل و پنج سال، آسان و به خوشی نگذشت، مردم دوشادوش هم سختی‌ها، مصائب و ناملایمات بسیاری را پشت سر نهادند، از توطئه ها و ترورهای منافقین و گروهک‌ها گرفته تا هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، بلوا و غائله ۹ دی ماه سال ۸۸ که می‌رفت تا چون سایر نقاط جهان به «انقلاب مخملی» مبدل شود اما با تدبیر به موقع رهبری معظم و بصیرت و خروش مردم، در نطفه خفه شد، تا سال‌های اخیر و مسأله‌ پرچالش برجام، بدعهدی‌های آمریکا و فتنه‌انگیزی اسرائیل غاصب و اغتشاشات مهرماه سال گذشته که بر همه ملت بسیار تلخ و جانکاه گذشت و جوانان زیادی را از دست دادیم و مظلومانه پرکشیدند تا حرمت این نظام و انقلاب حفظ شود.

باید اذعان داشت امروز در آستانه چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی ایران شعارها و ارزش‌هایی چون استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به‌ نفس و خودباوری ملی، عدالت، استکبارستیزی، حمایت از مستضعفان و تحقق و پیاده‌ شدن احکام دین و شریعت، همچنان مورد توجه این نظام و مردم است.

با گذشت چهل و پنج سال از زمان پیروزی، باید معترف شد اگرچه مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد و مردم از رفتار برخی از مسئولان گله دارند اما ملت نسبت به اصل انقلاب، شعارها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب، همچنان وفادار و معتقد هستند.

یاد این سخن از مقام معظم رهبری می افتم که فرمودند: «دوران چهل سالگی انقلاب، دوران پیری و عقبگرد انقلاب نیست، بلکه دوران پختگی و نشاط انقلاب است، انقلاب در چهل سالگی، با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچم‌های اصلی، همچنان دارد به پیش می‌رود.» 

نوشتن برای ایران و انقلاب، قلبی بزرگ و قلمی شیوا و روان می خواهد و ادبیاتی به قدمت تاریخ این مرز و بوم که از توان من خارج است و حق مطلب ادا نشده و ابتر می‌ماند. اما مطمئنم هر شهر و روستای محرومی روزی به دستان توانمند جوانان مستعد و متعهد و مومن این سرزمین، ساخته و آباد می‌شود.

و اما وجه تمایز بهمن امسال با سال‌های گذشته در نزدیکی به یک رخداد مهم و سرنوشت ساز سیاسی نهفته شده که قرار است در اسفندماه رقم بخورد؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود و نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در همین راستا رهبر معظم انقلاب دوم دی ماه سال جاری، در دیدار با جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان، فرمودند: چهار خصوصیت مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی و امنیت انتخابات باید انجام بگیرد و دو کلمه‌ «جمهوری و اسلامی» هر دو وابسته به انتخابات است و حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و انگیزه‌ «قدرت ملی» را به وجود می‌آورد.

ایشان با تأکید بر اینکه «انتخابات» تحول ایجاد می‌کند و همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، افزودند: اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس و کشور ضعیف خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه راه‌حل مشکلات، «انتخابات سالم» است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد، خاطرنشان کردند: «رقابت» یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند و میدان برای مسابقه‌ جناح‌ها و نگاه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی باز باشد.

۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند ماه امسال قرار است در سایه حضور با بصیرت آحاد ملت ایران، بار دیگر شکوه اقتدار و عزت و استقلال و آزادگی این سرزمین کهن به رخ جهانیان کشیده شود و دشمنان نظام و انقلاب، در طوفان یأس و نا امیدی و شکست خود، غوطه ور و رسوا شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha