• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402112215611
  • خبرنگار : 71970

حمایت اساتید دانشکدگان کشاورزی دانشگاه تهران از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر

حمایت اساتید دانشکدگان کشاورزی دانشگاه تهران از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر

جمعی از اساتید دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی –دانشگاه تهران در نامه‌ای به سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران از اقدام شایسته و هوشمندانه جمهوری آفریقای جنوبی در به دادگاه کشاندن رژیم غاصب اسرائیل حمایت خود را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

سفیر محترم آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب فرانسیس مولوی

با سلام و احترام؛

همانطور که مستحضرید، عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، توسط فلسطینی ها در ادامه مبارزات این مردم مظلوم علیه ده ها سال ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی انجام شد. بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، «وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود». بعد از این فریاد تظلم خواهی مردم مظلوم فلسطین، رژیم غاصب اسرائیل در قتل و کشتار کودکان و زنان بی گناه فلسطین که فقط احقاق حق خود را فریاد می زدند، از هیچ جنایتی دریغ نکرد و متاسفانه، اغلب کشورهای غربی نیز ضمن حمایت و تامین تسلیحاتی این رژیم نشان دادند که مفاهیمی همچون حقوق بشر و حق حیات فقط ابزاری برای به استثمار کشاندن کشورهای جهان می باشد. اگرچه اکثر ملل دنیا فریاد حق خواهی مردم مظلوم فلسطین را شنیده و در تجمعاتی با حضور میلیون ها نفر آن را پاسخ گفتند، ولی دولت ها و کشورهای محدودی بودند که با ندای آزادی خواهی مردم مظلوم غزه اعلام همبستگی نمودند.

از جمله این کشورها که توانست با روشی کاملا هوشمندانه و صحیح در مجامع جهانی حقوق حقه فلسطینی ها را مطالبه نماید، کشور آفریقای جنوبی بود. کشوری که رهبر بزرگ و فقید آن مرحوم نلسون ماندلا (ره) به تاسی از امام حسین (ع) توانست برای حق، آزادگی و حقوق برابر ایستادگی کرده و نقطه عطفی را در تاریخ قاره آفریقا و حتی جهان رقم بزند. بی شک بین آپارتاید و سال ها استعمار و استثمار در قاره آفریقا، بمباران اتمی در ژاپن، ایجاد داعش و کشتار مردم سوریه، نسل کشی در غزه و .... تفاوتی وجود ندارد. بلکه هر موقع منافع غربی ها اقتضا کند علیرغم خواست ملت ها بدون توجه به قوانین حقوق بشر به هر جنایتی اقدام می کنند. که نمونه بارز آن در این روزها حمایت برخی کشورهای غربی از نسل کشی صهیونیست ها در غزه است. همانطورکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین می باشد».

بدین وسیله ما اساتید دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از اقدام شایسته و هوشمندانه جمهوری آفریقای جنوبی در به دادگاه کشاندن رژیم غاصب اسرائیل و گشودن پرونده جنایات این رژیم در دیوان بین المللی دادگستری لاهه به جرم نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی، حمایت کامل خود را اعلام می کنیم و همراه با دیگر ملل آزاده دنیا به تلاش های خود در گسترش حرکت های بین المللی و اجماع جهانی برای توقف تجاوز اسرائیل و مجازات سران رژیم کودک کش صهیونیسم ادامه می دهیم.

با تشکر و احترام به ملت و دولت آفریقای جنوبی

جمعی از اساتید دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی –دانشگاه تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha