• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112215797
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه ابهر:

شعبان از بهترین ماه‌ها برای استغفار و بخشیده شدن گناهان است

شعبان از بهترین ماه‌ها برای استغفار و بخشیده شدن گناهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: خداوند متعال در این روزها به دنبال بهانه‌ای برای بخشش گناهان بندگان است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: این روزها اعیاد مهمی در پیش داریم و باید تلاش کنیم از این ایام به بهترین شکل استفاده کنیم، زیرا خداوند متعال در این روزها به دنبال بهانه‌ای برای بخشش گناهان بندگان است.

وی با اشاره به فضائل ماه شعبان، افزود: پیامبر اکرم (ص) به جابربن عبدالله می‌فرماید: درخت طوبی که اصل آن در بهشت و خانه پیامبر اکرم (ص) است شاخ و برگ خود را در این ماه بر روی زمین پخش می‌کند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همچنین فرمود: به درستی که خداوند عزوجل چون روز اول ماه شعبان می‌‎شود امر می‎‌کند به درهای بهشت، پس باز می‎‌شود و امر می‌کند درخت طوبی را، پس شاخه‌های ‎خود را بر این دنیا نزدیک می‌کند آنگاه منادی پروردگار عزوجل صدا می‌زند: ای بندگان خدا این شاخ‎ه‌های ‎درخت طوبی است پس به او در آویزید که شما را به سوی بهشت بلند کند و این شاخه‎‌های ‎درخت زقوم است، بترسید از او که شما را به سوی جهنم هدایت نکند.

مرادپور با بیان اینکه در مورد ثواب در ماه شعبان نیت نیز شرط است، گفت: در مورد گناه، نیت را حساب نمی‌کنند تا جایی که در روایات آمده است که اگر در این ماه گناهی انجام دادید هفت ساعت صبر می‌کنند تا پشیمان شوید.

وی درخصوص وقایع ماه شعبان مانند میلاد امام حسین (ع)، میلاد حضرت ابوالفضل (ع)، میلاد امام سجاد (ع) و نیمه شعبان، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در روایتی بیان می‌کنند که رجب ماه خدا، شعبان ماه پیامبر (ص) و رمضان ماه امت من است.

 مرادپور با اشاره به مهم‌ترین اعمال ماه شعبان، خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین این اعمال می‌توان به تقرب جستن به پیامبر اکرم (ص)، توبه و استغفار، روزه، نماز، صلوات شعبانیه، صدقه دادن، خواندن نمازهای مستحبی و مناجات شعبانیه اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha