• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402112215942
  • منبع : بازار

میدان‌های مهم قشم کدامند؟

میدان‌های مهم قشم کدامند؟

این روزها هزینه رزرو بوم‌گردی قشم، سفر و گشت‌وگذار در این شهر بالا رفته است. باتوجه‌به هزینه بالای سفر به قشم به این شهر سفر نکنیم؟ قشم یکی از جزایر جنوبی کشور است که فقط چند قدم با ساحل‌های ماسه‌ای دریای خلیج‌فارس فاصله دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت علی بابا، با سفر به جزیره قشم فرصت تماشای غروب آفتاب را بر روی موج‌های دریای خلیج‌فارس پیدا می‌کنیم. حتما خوب می‌دانید که قبل از شروع سفر به قشم باید موقعیت این جزیره را در نقشه جغرافیایی پیدا کنیم. ما مهم‌ترین میدان‌های قشم را پیدا کرده‌ایم، مسیر دسترسی بوم‌گردی قشم را از طریق این میدان‌ها را در این مطلب نوشته‌ایم. این مطلب شما را در پیدا کردن مسیر بومگردی قشم کمک زیادی می‌کند.

چرا میدان‌های مهم قشم را بشناسیم؟

میدان‌های جزیره قشم محل گذر فرهنگی مردم این جزیره است. میدان‌های قشم معمولا به‌عنوان نقطه دسترسی به مکان‌های دیدنی قشم و بوم‌گردی قشم شناخته می‌شوند؛ بنابراین آشنایی با مهم‌ترین میدان‌های قشم شما را در مسیریابی به سمت بوم‌گردی قشم کمک می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین میدان‌های قشم اشاره می‌کنیم:

  • میدان امام حسین(ع) : میدان امام حسین(ع)  قشم در شهرک حافظ در جنوب قشم قرار دارد. به دلیل قرارگیری مراکز خرید مهم در میدان امام حسین، این میدان نقطه مهمی در قشم به‌حساب می‌آید.
  • میدان حافظ قشم: یکی از مهم‌ترین میدان‌ها، میدان حافظ قشم است که در بلوار مشاهیر قشم قرار دارد. در وسط میدان حافظ قشم مجسمه‌ای با نماد آرامگاه حافظ قرار گرفته است. این میدان با برج دوقلو آپادانا، بیمارستان امام رضا فاصله نزدیکی دارد.

میدان‌های مهم قشم کدامند؟

  • میدان شهید حاج‌قاسم سلیمانی قشم: میدان استقلال گذشته که به نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی تغییر نام داد، در حدفاصل بلوار خلیج‌فارس قرار گرفته است. این میدان فاصله نزدیکی با سواحل خلیج‌فارس دارد، با حدود 10 دقیقه رانندگی به سواحل خلیج‌فارس می‌رسید.
  • میدان امام قلی خان قشم: میدان امام قلی خان قشم یک اثر تاریخی در قشم به‌حساب می‌آید. امام قلی خان در آزادسازی خلیج‌فارس توسط پرتغالی‌ها نقش مهمی داشته است. امروزه تندیس امام قلی خان در این میدان قرار دارد. این میدان بلوار گلستان و ولیعصر را به یکدیگر متصل می‌کند. کباب‌ترکی ولیعصر در نزدیکی میدان امام قلی خان قشم کیش قرار دارد، حتما در سفر قشم طعم خوشمزه کباب‌های ترکی این رستوران را امتحان کنید.

بوم‌گردی قشم، اقامتگاه سنتی

بوم‌گردی در واقع اقامتگاهی با بافت سنتی است که با سبک معماری گذشته قشم ساخته شده است. بوم‌گردی قشم دیوارهای کاه‌گلی دارد، با سقف‌های چوبی ساخته شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بوم‌گردی قشم داشتن حوض آبی داخل حیاط با نخل‌های قدیمی و بلند است. با اقامت در بوم‌گردی قشم چند روزی را با مردم این جزیره زندگی می‌کنید، بافرهنگ بومی آنها آشنا می‌شوید.

تفاوت بوم‌گردی قشم با اقامتگاه سنتی

بوم‌گردی قشم میان گردشگران به اقامتگاه سنتی شناخته می‌شود، اما بوم‌گردی قشم از لحاظ معماری تفاوت‌های زیادی با اقامتگاه سنتی دارد. فضا و تعداد اتاق‌های بوم‌گردی قشم در مقایسه با اقامتگاه سنتی کمتر است.

ویژگی‌های بوم‌گردی قشم

بوم‌گردی قشم تلفیقی از فرهنگ بومی این منطقه و امکانات منحصربه‌فرد است. بوم‌گردی قشم با قرارگرفتن کنار طبیعت این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که اقامتی را در آرامش و سکوت تجربه کنید.

خدمات بوم‌گردی قشم

میزبان بوم‌گردی قشم خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در بوم‌گردی قشم طعم خوشمزه نان محلی را امتحان کنید. اگر در سفر شانس با شما همراه باشد، در سفر در جشن محلی قشم شرکت کنید.

معرفی بهترین بوم‌گردی قشم

اکنون که با بوم‌گردی قشم و خدمات آن آشنا شدیم، وقت آن شده که با معروف‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی قشم را بشناسیم.

بوم‌گردی کنار:

خانه کنار تا چند سال پیش یک بنای قدیمی با معماری باشکوه بود که در سال 1399 با هدف پایبندی به معماری قدیمی به بومگردی قشم تبدیل شد. این اقامتگاه در روستای قبل قرار دارد، که در فاصله هفت کیلومتری با شهر هنگام جدید واقع شده است. در اقامتگاه بوم‌گردی کنار قشم امکان سفارش غذا برای مهمانان فراهم کرده است.

میدان‌های مهم قشم کدامند؟

بوم‌گردی صفا آباد:

بوم‌گردی صفا آباد در بافت روستایی قرارداد. در این بوم‌گردی صبحانه به‌صورت رایگان برای مسافران سرو می‌شود. بوم‌گردی صفا آباد مجهز به دوربین مداربسته و نگهبان است. همچنین این اقامتگاه برنامه‌های فرهنگی متعددی را برای مهمانان اجرا می‌کند.

بوم‌گردی خانه دوست:

این بوم‌گردی قشم در منطقه سوزا قرار گرفته است تا قشم 23 کیلومتر فاصله دارد. رستوران بوم‌گردی خانه دوست در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از مسافران پذیرایی می‌کند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از خدمات این رستوران بهره‌مند شوید.

رزرو بوم‌گردی قشم اینترنتی

علی‌بابا پلتفرم سفراست. شما می‌توانید با چند کلیک بوم‌گردی قشم را مستقیم بدون نیاز به تایید میزان اجاره کنید. یکی از ویژگی‌های اجاره بوم‌گردی قشم از علی‌بابا پرداخت سریع و راحت و پشتیانی 24 ساعت‌ها است. شما می‌توانید در هر ساعت از روز که درباره بوم‌گردی قشم سوال داشتید، با تیم پشتیبانی علی‌بابا تماس بگیرید.

بوم‌گردی قشم برای چه افرادی مناسب است؟

بوم‌گردی قشم برای کسانی مناسب است که به سفر علاقه دارند.

سفر به جزیره قشم

اگر به تفریحات آبی و قایق‌سواری علاقه دارید. در اولین فرصت با اجاره بوم‌گردی قشم به این جزیره شگفت‌انگیز سفر کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha