• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402112215964
  • خبرنگار : 71038

سرکنسول ایران در آستاراخان خبرداد: اقدامات مهم برای فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال ـ جنوب

سرکنسول ایران در آستاراخان خبرداد: اقدامات مهم برای فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال ـ جنوب

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستارا خان گفت: اقدامات بسیار مهمی در حوزه تجارت، لجستیک و فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال–جنوب انجام گرفته که نتایج آن در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم ویژه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور تعدادی از مقامات بلندپایه آستراخان، فعالان دانشگاهی و نمایندگان بخش خصوصی استان در محل اقامتگاه سرکنسول ایران در این منطقه برگزار شد.
مهدی آکوچکیان، سرکنسول کشورمان در این مراسم اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران به برکت دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران یعنی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی، علیرغم تحریم‌ها و توطئه‌ها، توانست راه پیشرفت را ادامه دهد و اکنون در بسیاری از حوزه‌ها همچون علم و فناوری، بهداشت و پزشکی، فناوری نانو، صنایع دفاعی، تولیدات صنعتی، کشاورزی، انرژی و چرخه کامل سوخت هسته‌ای به رتبه های‌ قابل توجهی در میان کشورهای دنیا دست یابد.

سرکنسول ایران در آستاراخان: اقدامات مهمی برای فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال–جنوب انجام شده

مهدی آکوچکیان خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تاکنون همواره بر حقوق مردم فلسطین از جمله حق ایشان بر سرزمین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید دارد و با صراحت اقدامات وحشیانه این رژیم در نوار غزه را محکوم  و همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کند .

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان، مناسبات جمهوری اسلامی ایران و استان آستراخان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی را رو به پیشرفت توصیف و ابراز داشت که اقدامات بسیار مهمی در حوزه تجارت، لجستیک و فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال–جنوب انجام گرفته که نتایج آن در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

در ادامه مراسم ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به مناسبات گسترده ایران و روسیه، از اقدامات انجام شده توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با توسعه مناسبات با استان آستراخان تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به نقش کلیدی انقلاب اسلامی در برقراری عدالت و صلح پایدار چندقطبی در جهان، از ایران امروز به عنوان کشوری مستقل یاد کرد که به شکل متوازنی ارزش‌های معنوی کهن و دفاع از منافع ملی را در خود گرد هم آورده است.

 براساس اعلام سرکنسولگری ایران در آستاراخان ،استاندار آستراخان همکاری‌های فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران را راهبردی دانست که بر پایه حل مسائل مشترک در زمینه توسعه دو کشور بنا شده است.

سرکنسول ایران در آستاراخان: اقدامات مهمی برای فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال–جنوب انجام شده

او با ذکر اهمیت ویژه روابط با ایران برای استان آستراخان روسیه و اقدامات انجام شده توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان و به ویژه هفته فیلم ایران که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اخیراً در آستراخان برگزار گردید از تلاش‌های سرکنسول و اعضای سرکنسولگری در راستای ارتقای روابط با این استان تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha